کد خبر: ۱۹۱۸۷۹
۰:۰ - ۱۴۰۱/۴/۱۵

بررسی الکترونیکی اعتراض به پرونده های مالیاتی تا ۱۰۰ میلیون و یک میلیارد تومان
وزرات اقتصاد اعلام کرد:

بررسی الکترونیکی اعتراض به پرونده های مالیاتی تا ۱۰۰ میلیون و یک میلیارد تومان

رسیدگی الکترونیکی به اعتراضات و بازنگری در پرونده های مالیاتی مودیان تا سقف ۱۰۰ میلیون و یک میلیارد تومان برای اشخاص حقیقی و حقوقی امکان پذیر شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرشید علاسوند رییس هیات مستشاری مرکز عالی دادخواهی و تشخیص صلاحیت حرفه ای وزرات اقتصاد درباره تدابیری برای رفع دغدغه های مودیان مالیاتی و تسهیل در رسیدگی به اعتراضات و بازنگری در پرونده ها، گفت: براساس سیاست‌گذاری جدید مقرر شد در تسریع فرآیند رسیدگی بازنگری شود و با توجه به دغدغه‌های وزیر در خصوص نحوه مالیات ‌ستانی هیات‌های 251 مکرر در استان‌ها، سامانه‌ای راه‌ اندازی شود.

وی ادامه داد: در این سامانه مؤدیان مالیاتی می‌توانند بدون مراجعه فیزیکی به ادارات‌ کل ، اقدام به بازگذاری اعتراض در درگاه الکترونیکی کنند تا مورد بررسی قرار گیرد و پس‌از موافقت مدیرکل استانی مراتب به مرکز عالی دادخواهی ارسال و رای صادر شود. بنابراین هر استان می تواند تا سقف 100 میلیون و یک میلیارد تومان برای اشخاص حقیقی و حقوقی، تصمیم گیری شود .

به گفته علاسوند، اعضای هیئت سه نفره شامل یک عضو از جامعه حسابداران رسمی، جامعه مشاورین مالیاتی و معاونین ادارات‌کل امور اقتصادی و دارایی است و به تمام اعتراض مؤدیان در اجرای ماده 251 مکرر رسیدگی به مؤدیان اطمینان داده می شود مرکز عالی دادخواهی و هیات های 251 مکرر در استان‌ها با اهتمام و جدیت کامل به اعتراض مودیان رسیدگی می کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ