کد خبر: ۱۹۱۸۹۱
۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۴/۱۵

تحرکات جدید برجام با سفر امروز وزیر قطر به تهران + مواضع اروپا و آمریکا و ایران

تحرکات جدید برجام با سفر امروز وزیر قطر به تهران + مواضع اروپا و آمریکا و ایران

تحرکات جدید مربوط به احیای برجام با سفر امروز وزیر خارجه قطر به تهران، موضع گیری اروپا و آمریکا و ایران همراه شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دور تازه تحرکات مربوط به احیای برجام با سفر امروز معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر به تهران در روز جاری همراه شده و قرار است وی دیداری با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه داشته باشد.

براساس این گزارش، چوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم با اشاره به تماس دوباره با میرعبداللهیان در توئیتر اعلام کرد: برای انجام توافق و از سرگیری اجرای برجام، اکنون نیاز به تصمیم گیری است. هنوز فرصت برای توافق وجود دارد اما فضای سیاسی برای احیای برجام ممکن است بزودی محدود شود.

امیرعبداللهیان نیز بعد از تماس تلفنی با بورل در توئیتر نوشت: توافق تنها بر مبنای درک مشترک و رعایت منافع متقابل ممکن است . ایران برای رسیدن به توافق قوی و پایدار، مسیر مذاکرات را ادامه می‌دهد و آمریکا باید مشخص کند خواهان توافق است یا به دنبال تکرار یک‌طرفه خواسته‌های خود است. هر دو، همزمان با هم ممکن نیست.

در این میان رافائل گروسی مدیرکل آژانس از آمادگی از سرگیری فعالیت‌های ضروری در ایران خبر داد و اعلام کرد: آژانس در سه سال گذشته زمینه‌ها و رویه‌های مختلفی به ایران پیشنهاد کرده که همچنان وجود دارند. بنابراین آمادگی از سرگیری فعالیت‌های ضروری وجود دارد.

وی ادامه داد: مذاکرات در خلأ اتفاق نمی‌افتد و مفاد مهم است. عدم پیشرفت در راستی آزمایی ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران، ممکن است بر تصمیمات سایر کشورها تأثیر بگذارد. همسایگان ایران هم نگران بدترین شرایط هستند و می‌توانند برنامه ریزی کنند.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم گفت: واشنگتن برنامه‌ای برای برگزاری دور جدید مذاکرات با ایران در دوحه ندارد. طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر ایران بارها مطالبات فراتر از چارچوب برجام را مطرح کرده و تکرار درخواست‌های جدید، نشان‌دهنده نبود جدیت است!

امائول مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز گفت :باید از توافق حمایت و مذاکرات در سریع ترین زمان ممکن را تکمیل کرد و به توافق هسته‌ای با ایران احترام گذاشته شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ