کد خبر: ۱۹۲۲۲۴
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۴/۲۵

شرایط بورس طبیعی و عجیب و غریب نیست/ اثر تصمیمات بر دو صنعت و ...
رئیس سازمان بورس:

شرایط بورس طبیعی و عجیب و غریب نیست/ اثر تصمیمات بر دو صنعت و ...

رئیس سازمان بورس با اشاره به اثر تصمیمات اخیر بر دو صنعت مهم و وضعیت بازار گفت: شرایط بورس طبیعی بوده و عجیب و غریب نیست !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید عشقی درباره اثرگذاری عملکرد و تصمیمات سایر وزارتخانه ها بر روی بازار سرمایه به ایلنا گفت: با راه‌اندازی و برقراری میز صنعت در سازمان بورس، برای وضعیت صنایع پیگیری ‌های لازم انجام شده و ادامه دارد. یکی از عوامل موثر بر شرایط بازار، وضعیت صنایع پترو پالایشی و فلزی است. برخی تصمیمات که در سایر وزارتخانه‌ها گرفته می‌شود بر وضعیت بازار اثر می‌گذارد.

وی افزود: مکاتباتی با وزارتخانه‌ها انجام شد و دستورات معاون اول رییس جمهور هم در حال پیگیری است. چالش‌‌هایی برای صنایع مختلف ایجاد شد که حل و فصل آنها در حال انجام است و بطور قطع به نفع بازار خواهد بود. همواره بورس با وقفه و فاصله‌ای نسبت به سایر بازارها حرکت می‌کند اما مهم روند بلندمدت بازار است. بنابراین شرایط طبیعی بوده و عجیب و غریب نیست.

این مقام مسئول درباره خروج سنگین نقدینگی سهامداران حقیقی ‌از بازار توضیح داد: مشخص است حقیقی‌ها چه رفتاری دارند. حرکت این سهامداران به سمت صندوق‌های درآمد ثابت و سپرده‌های بانکی است که این اقدام، رفتاری هوشمندانه بشمار می آید.

عشقی ادامه داد: خروج نقدینگی‌ حقیقی ها رخ داده اما همواره همین رفتار را نشان می‌دهند. در دوره‌های گذشته رکود ۴ ساله بورس هم مشاهده شده که در این بازه زمانی خروج نقدینگی هم صورت گرفت اما با مشخص شدن متغیرها، حقیقی‌ها دوباره به بازار برمی‌گردند.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» بیژن | ساعت ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۴/۲۵
0
0
پاسخ
از زمانی که قول دادن که وضعیت بورس بهتر میشه 30 درصد دیگه رفتم تو ضرر الان 20 درصد سرمایه مونده برام اونهم حاضرم تقدیم کنم
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ