کد خبر: ۱۹۲۳۶۲
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۴/۲۹

نتیجه دو مجمع سالانه و فوق العاده

نتیجه دو مجمع سالانه و فوق العاده "تملت" مشخص شد / زمان تقسیم سود

مجمع فوق العاده و سالانه شرکت تامین سرمایه بانک ملت برگزار و با تصویب صورت های مالی و افزایش سرمایه ۳۵ درصدی از سود انباشته، مقرر شد به ازای هر سهم ۳۵ ریال سود توزیع شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجمع سالانه شرکت تامین سرمایه بانک ملت صبح با حضور 89.5 درصد سهامداران در محل مرکز همایش های بین المللی دانشگاه الزهرا برگزار و پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره مربوط به سال مالی منتهی به اسفند 1400 و نظر حسابرس و بازرس قانونی، صورت های مالی تصویب و به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از 340 ریال سود محقق شده هر سهم 35 ریال معادل 10 درصد برای هر سهم توزیع و مابقی برای افزایش سرمایه منظور شود.      

براین اساس، پرداخت سود سهام اشخاص حقیقی که در سجام ثبت نام کرده اند از 10 مرداد و سهامداران حقیقی که در سجام ثبت نام نکرده اند با مراجعه به www.mellatib.ir در قسمت پرتال سهامداران مشخصات بانکی را ثبت کنند تا نسبت به پرداخت سود آنها اقدام شود.

همچنین سود سهام صندوق ها و سبدهای سرمایه گذاری از 10 مرداد از طریق امور مالی شرکت با ارائه آگهی تاسیس، مجوز فعالیت و اعلام شماره حساب بانکی پرداخت می شود. سود سهامداران حقوقی دارای یک تا 50 میلیون سهم از ابتدای مهر ماه و از 50 میلیون و یک سهم به بالا اول آذر از طریق امور مالی شرکت با ارائه آگهی آخرین تغییرات صاحبان امضای مجاز و اعلام شماره حساب بانکی پرداخت خواهد شد.

مجمع فوق العاده هم با دستور افزایش سرمایه برگزار و با توجه به صدور مجوز توسط سازمان بورس، افزایش سرمایه 35 درصدی از سود انباشته مورد موافقت سهامداران قرار گرفت.

بنابراین گزارش،"تملت" به منظور تقویت ساختار مالی، بهبود کفایت سرمایه و توسعه فعالیت‌های تامین مالی ، سرمایه فعلی را از 1.6 به 2.16 هزار میلیارد تومان رساند.

اهم موارد مطرح شده در مجمع

- جایگاه دوم از لحاظ سرمایه اسمی که با تصویب افزایش سرمایه 35 درصدی به جایگاه اول ارتقا پیدا می کند.

- جمع درامدهای عملیاتی و سود خالص 652.2 و 545.6 میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه قبل 7 و 3 درصد رشد داشت.

- 50 درصد درآمدها از سود سرمایه گذاری ها و 50 درصد دیگر از ارائه خدمات حاصل شد.

- در سه ماهه پایانی سال 1400 سهم بازدهی 19.4 درصدی کسب کرد و در چهار ماه سال جاری 10.8 درصد بازدهی داشت.

- با عملکرد صندوق بازارگردانی 283 میلیون سهم خرید  و حدود 9 میلیون سهم به فروش رفت.

- در حوزه اوراق بدهی 1.4 هزار میلیارد تومان انتشار اوراق داشت.  بیش از 9 هزار میلیارد تومان موافقت اصولی برای انتشار تاکنون از سازمان بورس اخذ شد. سهم 66 ددصدی "تملت" از ابتدای اسفند تاکنون از کل موافقت اصولی اخذ شده برای انتشار اوراق

- در بحث مشاوره عرضه اوراق بهادار برای 6 شرکت انحام سد و از ابتدای سال جاری برای 18 شرکت قرارداد مشاوره امضا شده و رشد 300 درصدی در چهار ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل داشت.

- طی سال گذشته خدمات پذیرش وارزش گذاری 8 شرکت انجام شد.

- در چهار ماهه سال جاری وضعیت صندوق های با درامد ثابت تحت مدیریت رشد 68 درصدی داشت.

- خالص ارزش دارایی های تحت مدیریت صندوق بازارگردانی با بازارگردانی سهام بانک ملت، بیمه ما، واسپاری ملت و ...  در سال گذشته و چهار ماهه سال جاری رشد 28 و 22 درصدی داشت.

-برنامه های در جریان و آتی در حوزه تامین مالی شامل تمرکز بر تامین مالی صنایع بزرگ؛ برتر و با مزیت، استفاده حداکثری از ظرفیت اعتباری بانک ملت باتوجه به سرمایه نظارتی و پایه مناسب، استفاده از خدمات شرکت های رتبه بندی اعتباری در جهت تسهیل و کاهش هزینه تامین مالی متقاضیان، بهره برداری از ابزارهای نوین مالی متناسب با نیاز مشتریان ( اوراق وکالت و ...)، بهبود ساختار سرمایه و شاخص های کفایت سرمایه در راستای توسعه حوزه تامین مالی، انتشار اوراق بدهی ارزی درصورت اخذ موافقت بانک مرکزی می شود.

- برنامه های در جریان و آتی در حوزه مدیریت دارایی شامل بهبود و ارتقای کیفیت دارایی های صندوق های سرمایه گذاری تحت مدیریت شرکت و افزایش بازدهی سرمایه گذاران صندوق ها، توسعه و افزایش حجم دارایی های صندوق های سرمایه گذاری تحت مدیریت شرکت، طراحی و راه اندازی سامانه جامع سرمایه گذاری تامین سرمایه ملت برای تسهیل و افزایش سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری تحت مدیریت، ایجاد امکان توثیق واحدهای سرمایه گذاری صندوق های تحت مدیریت برای دریافت تسهیلات از طریق فرابانک ملت، ارائه خدمات سبدگردانی اختصاصی برای مشتریان حقوقی و بزرگ با اولویت بانک و شرکت های گروه می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ