کد خبر: ۱۹۲۹۸۷
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۵/۱۹

تحلیل مدیرمسئول روزنامه کیهان از مذاکرات : به هیچ نتیجه‌ای نرسید

تحلیل مدیرمسئول روزنامه کیهان از مذاکرات : به هیچ نتیجه‌ای نرسید

مدیرمسئول روزنامه کیهان اعلام کرد: مذاکرات وین به هیچ نتیجه‌ای که تضمین‌کننده منافع ملی باشد و اصرار برخی مسئولان داخلی بر توافق به مثابه وطن فروشی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین شریعتمداری درباره بی نتیجه ماندن مذاکرات وین اعلام کرد: تاکنون مذاکرات وین به هیچ نتیجه‌ای که تضمین‌ کننده منافع ملی و مخصوصاً تامین‌کننده انتفاع اقتصادی ایران باشد، نرسیده و مذاکرات درباره چهار محور اصلی، کماکان بی‌نتیجه مانده است.

بر اساس این گزارش، پادمان، لغو تحریم‌ها، تضمین آمریکا که تعهدات را نقض نمی‌کند و اجرای مرحله‌ای توافق که پیشنهاد آمریکا است و تیم هسته‌ای ایران با شناخت هوشمندانه‌ای که از حریف دارد به شدت با آن مخالفت می‌ورزد.

مقامات و رسانه‌های غربی با این هدف که ایران را مانع انجام توافق معرفی کنند درباره خودداری آمریکا از تن دادن به خواسته‌های قانونی و منطقی ایران سخنی نمی‌گویند و پی‌ در پی مصاحبه کرده و مقاله می‌نویسند که پیش‌نویس توافق مورد قبولِ طرفین آماده است و اکنون نوبت ایران است که گام نهایی را برداشته و توافق هسته‌ای رسمیت پیدا کند.

انگیزه حریف از این بازی روانی آن است در افکار عمومی، ایران را مانع رفع تحریم‌ها معرفی کند. حال آن که حریف اصرار دارد تحریم‌های اصلی باقی بماند و حتی حاضر نیست تضمین بدهد بعد از انجام توافق به تعهدات برجامی وفادار باشد. ‬‬

این بازی رذیلانه از سوی دشمن دور از انتظار نیست ولی آنچه تعجب‌آور است اصرار برخی از مدعیان اصلاحات و مسئولان دولت قبلی است که عهدشکنی حریف را دیده‌اند، خودداری آمریکا از ارائه تضمین را می‌دانند و از باقی ماندن تحریم‌های اصلی نیز باخبرند. ولی در همان حال دولت و تیم هسته‌ای را به باد انتقاد گرفته‌اند که چرا به توافق تن نمی‌دهد.

این حرکت غیر از همسویی با دشمن و وطن‌فروشی چه مفهوم دیگری می‌تواند داشته باشد؟!‬

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ