کد خبر: ۱۹۲۹۹۶
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۵/۲۱

پیشنهاد نماینده مجلس برای استفاده از پالایشگاه‌های در دور زدن تحریم نفت

پیشنهاد نماینده مجلس برای استفاده از پالایشگاه‌های در دور زدن تحریم نفت

عضو کمیسیون جهش تولید مجلس پیشنهاد داد برای بی‌اثر کردن تحریم‌های نفتی، ایران سهامدار پالایشگاه‌های فرا سرزمینی شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صدیف بدری با اشاره به گسترش روابط بین‌المللی ایران از طریق سهام‌داری در پالایشگاه فرا سرزمینی گفت: نفت را می‌توان همیشه در پالایشگاه‌های فرا سرزمینی که ایران در آن‌ها سهم‌دار است، پالایش کرد و علاوه بر خنثی‌سازی تحریم‌ها به ارزش‌افزوده بالایی نیز دست‌یافت.

وی افزود: هرچقدر مازاد تکنولوژی به کشورهای مطمئن در بحث تبادلات تجاری، اقتصادی و سیاسی سرمایه‌گذاری کرد این امر به نفع ایران است و به‌عبارت‌دیگر توسعه روابط بین‌الملل و افزایش سرمایه‌گذاری در دیگر کشورها به ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر کمک می‌کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: مسیر دور زدن تحریم‌ها منشأ اصلی فساد و رانت است. باوجودآنکه دور زدن تحریم‌ها در بلندمدت راهکار موفقیت‌آمیزی نیست اما یکی از اصلی‌ترین راهکارهای خنثی کردن اثر تحریم‌ها در اقتصاد ایران توسعه صنعت پالایشی و پتروپالایشگاهی است.

بدری توضیح داد: سهام‌داری و سرمایه‌گذاری صنعت نفت در کشورهای تحریمی درحال‌ توسعه است و در سال‌های گذشته صادرکنندگان نفت برای تعیین بازار در بخش‌های پایین‌ دستی از جمله پالایش و پتروشیمی کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری کردند تا مشکلات تحریم به حداقل برسد.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ