کد خبر: ۱۹۳۰۱۵
۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۵/۲۲

توافق برجام تقریبا صورت گرفته است / طرح سوالاتی درباره کلماتی از متن سند
طبق ادعای نماینده روسیه:

توافق برجام تقریبا صورت گرفته است / طرح سوالاتی درباره کلماتی از متن سند

نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مدعی شد: ایران فقط درباره کلماتی از متن سند احیای برجام، سوالاتی مطرح کرده و تقریبا بطور کامل بر سر آن توافق صورت گرفته‌ است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خبرگزاری های روسیه، میخائیل اولیانوف در نشستی خبری گفت: متن سند احیای برجام تقریبا بطور کامل مورد توافق قرار گرفته است. ایران تنها در مورد چند کلمه از متن، سؤالاتی را مطرح کرده است.

وی افزود: همین چند کلمه می تواند به مانعی برای توافق بدل شود همان گونه که پیش از این هم در جریان مذاکرات وین رخ داده بود. امید است این اتفاق نیفتد، متن بد نیست و یک سازش بسیار معقول است. این گزینه ای است که اصولا همه طرف ها راضی هستند و در عین حال همه نارضایتی خاصی از برخی مفاد پروژه را تجربه می کنند.

اولیانوف ادامه داد: طرفین به پایان مذاکرات رسیده اند یا شکست یا توافق. در آینده هیچ مذاکره طولانی مدتی وجود نخواهد داشت. ایران ممکن است اصلاحاتی را برای متن نهایی به غرب پیشنهاد کند. از اسفند ماه این سومین یا چهارمین متن نهایی توافق است. وضعیت قابل درک نیست و ممکن است هفته آینده، حتی اوایل همین هفته ایده بهتری به ذهن طرفین برسد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ