کد خبر: ۱۹۳۰۲۷
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۵/۲۲

آمار اوپک از صادرات روزانه نفت و میعانات گازی ایران + ظرفیت پالایشی

آمار اوپک از صادرات روزانه نفت و میعانات گازی ایران + ظرفیت پالایشی

طبق آمار اوپک، صادرات روزانه نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه گذشته میلادی ۱.۰۶۷ میلیون بشکه و ظرفیت پالایشی هم معادل 1.691 میلیون بشکه بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق گزارش جدید سازمان اوپک در اگوست، تولید نفت ایران در ماه گذشته میلادی 2.558 میلیون بشکه در روز بوده  که این رقم نسبت به ژوِئن 11 هزار بشکه کمتر است.

براساس این گزارش، ظرفیت پالایشی ایران هم معادل 1.691 میلیون بشکه در روز اعلام شده و در نتیجه با تفریق ظرفیت پالایشی از عدد تولید، رقم صادرات نفت خام ایران در جولای (ماه گذشته میلادی) محاسبه می‌شود که معادل 867 هزار بشکه در روز است.

البته باید توجه داشت که آمار اوپک صرفا مربوط به تولید نفت خام بدون احتساب میعانات گازی است. طبق آخرین اظهار نظر جواد اوجی صادرات میعانات گازی ایران حدود 200 هزار بشکه در روز است که حدود 67 هزار بشکه آن فقط به ونزوئلا صادر می‌شود. در نتیجه طبق برآورد اوپک، مجموع صادرات نفت خام و میعانات گازی در جولای حدود 1.067 میلیون بشکه در روز است.

البته با توجه به محرمانه بودن رقم صادرات نفت ایران در شرایط تحریم، آمار اوپک دقیق نبوده و کوچکتر یا مساوی رقم واقعی صادرات نفت است.بنایراین صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه گذشته میلادی حداقل 1.067 میلیون بشکه در روز است.

 

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ