کد خبر: ۱۹۳۰۷۸
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۵/۲۳

واردات خودروهای اقتصادی با مشوق های کاهش ۲۰ درصدی تعرفه تا معافیت اسقاط
معاون وزیر صنعت اعلام کرد:

واردات خودروهای اقتصادی با مشوق های کاهش ۲۰ درصدی تعرفه تا معافیت اسقاط

معاون وزارت صنعت از واردات خودروهای اقتصادی برای تنظیم بازار و فراهم شدن بستر رقابتی شدن محصولات داخلی با مشوق‌های کاهش ۲۰ درصدی تعرفه واردات یا معافیت از اسقاط خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، منوچهر منطقی درباره آئین‌نامه واردات خودرو گفت: پیش از این فقط خودروهایی وارد می‌شد که افراد متمول از آنها استفاده می کنند اما وزارت صنعت با برنامه‌ریزی و بررسی بازار، خلاءهای موجود در این حوزه را احصا کرد. مقرر شده با واردات خودرو از یک سو بازار تنظیم و از سوی دیگر بستر رقابتی شدن قیمت خودروهای داخلی فراهم شود.

وی افزود: برای تحقق این اهداف در مرحله نخست واردات خودروهایی در دستور کار قرار خواهد گرفت که نیازهای مذکور را تأمین کند. البته خودروهای گران قیمت تر نیز وارد می‌شوند اما کار از جایی آغاز می‌شود که بخش دارای بیشترین مشکل رسیدگی شود. زمانی که خودرو با قیمت مشخص و برای طیف خاص وارد شود، مهندسی معکوس انجام می‌شود و هزینه حمل و نقل، تعرفه گمرکی، اسقاط (برای واردات هر خودرو ۲ خودرو باید اسقاط شود) و غیره محاسبه خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه‌ داد: سپس مشوق‌هایی برای کاهش مؤلفه‌های مذکور پیش‌بینی می‌شود تا قیمت هدف برای خودروهای اقتصادی بدست آید. بطور مثال تعرفه واردات تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد یا از اسقاط معاف می‌شوند. موضوع کمک به تأمین خودروهای مورد نیاز خانواده‌های کم درآمد در نظر گرفته شده است. برای رشد تیراژ محصولات، تولید باید با قدرت خریدهای متفاوت متناسب باشد.

منطقی درباره برنامه خودروسازان برای تولید خودروهای جایگزین سمند و تیبا گفت: ایران خودرو و سایپا در حال کار روی خودروهای اقتصادی هستند و نیمه دوم سال آینده محصول آنها به بازار عرضه می‌شود. این نیاز در حال حاضر مقرر است با واردات تأمین شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ