کد خبر: ۱۹۳۰۹۴
۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۵/۲۴

تحلیل کوتاه کیهان از تفاوت توافق قوی جدید و ضعیف قبلی

تحلیل کوتاه کیهان از تفاوت توافق قوی جدید و ضعیف قبلی

روزنامه کیهان با اشاره به اقدامات متناقض آمریکا اعلام کرد: تیم مذاکره کننده باید برای مدعیان اصلاحات، تفاوت‌های روشنی از توافق قوی جدید و توافق ضعیف قبلی را به تصویر بکشند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزنامه کیهان در گزارشی با عنوان "تله تازه آمریکا در بازی با لغو تحریم‌ها" اعلام کرد: با اینکه بیش از دو هفته از پیشنهاد اتحادیه اروپا برای احیای برجام گذشته و همچنان جزئیات دقیقی از آن در دست نیست اما برخی اخبار و روایت‌ها درخصوص محتوای متن پیشنهادی جوزف بورل هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مذاکرات اخیر وین، حکایت از تله‌گذاری جدید آمریکایی‌ها در بازی با لغو تحریم‌ها دارد.

براساس این گزارش، لحن زورگویانه اتحادیه اروپا در مذاکرات وین و تعیین مهلت اعلام توافق یا عدم توافق تا 24 مرداد ماه و ادعاهای رسانه‌ها و مقامات غربی مبنی بر عدم توافق بر سر رفع تحریم‌ها، کمرنگ شدن تحریم‌های آمریکا علیه سپاه، متن توافق شامل تعهد بایدن و تضمین‌های آمریکا است و ... حاکی از کارت‌های بازی جدید غربی‌ها در قبال ایران است.

برخی لفاظی ها و شگرد های تبلیغی آمریکایی‌ها در بحبوحه مذاکرات هسته‌ای بویژه طی یک هفته گذشته از ادامه تحریم‌ها تا اتهام‌زنی‌ها و لفاظی‌ها علیه ایران نشان می‌دهد در تلاش هستند برای فرار از لغو تحریم‌ها، مقصرنمایی ایران و نهایتاً به زانو درآوردن تیم مذاکره‌کننده بازهم به اعمال فشار علیه ایران و تله‌گذاری‌های جدیدی روی بیاورند.

از گوشه و کنار، زمزمه توافقی نیمه نصفه به گوش می‌رسد حال ‌آنکه اولاً اقدامات متناقض آمریکایی‌ها در بحبوبه مذاکرات بویژه یکی دو ماه گذشته و حتی برخی اقدامات تبلیغی آنها طی چند روز گذشته، نشان‌دهنده این واقعیت است غربی‌ها در قبال ایران حسن نیت و ابتکار عملی نشان نداده و از ابزار تحریم دست بر نداشتند.

ثانیاً آنچه آمریکا به دنبال آن است فرسایشی کردن مذاکرات، شرطی کردن اقتصاد به برجام و از همه مهمتر کاهش قیمت نفت است. آنها در شرایطی که با بحران انرژی دست و پنجه نرم می‌کنند می‌خواهند از یکسو قیمت نفت را کنترل کرده و از سوی دیگر ابزار تحریم علیه ایران را از دست ندهند.

تیم مذاکره‌کننده ایران که تاکنون بر اصول اصلی لغو تحریم‌ها، ارائه تضمین و راستی آزمایی طرف مقابل هم در مذاکرات وین و هم در دوحه پافشاری کرده و هربار دشمنان نظام را ناامید کرده‌ باید ضمن در نظر گرفتن جمیع اقدامات و رفتارهای غیرسازنده غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها، دستاورد ارزشمند مقاومت در برابر نظام سلطه را حفظ کرده و بازهم پای استفیای حقوق ملت ایران و بهره‌مندی از منافع اقتصادی برجام بایستند و برای برخی مدعیان اصلاحات که به دنبال بستن با کدخدا و زبان دنیا را بلد بودند، تفاوت‌های روشنی از توافق قوی جدید و توافق ضعیف قبلی را به تصویر بکشند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ