کد خبر: ۱۹۳۱۰۵
۱۱:۷ - ۱۴۰۱/۵/۲۴

مشورت های تهران برای اعمال نظراتی به طرح اروپا / توافق نزدیک است
سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد:

مشورت های تهران برای اعمال نظراتی به طرح اروپا / توافق نزدیک است

سخنگوی وزارت خارجه با اعلام مشوررت‌های عالی ترین سطوح در تهران برای اعمال نظراتی به طرح اروپا، گفت: توافق نزدیک است اما مشروط به اینکه خطوط قرمز ایران رعایت و منافع اصلی تامین شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ناصر کنعانی در مورد مواضع ایران درباره احیای برجام و لغو تحریم ها که اعلام موافقت آمریکا با متن پیش نویس پیشنهادی اروپا همراه شده، گفت: گفت و گوهای سنگین و قابل قبولی در آخرین دور از مذاکرات وین انجام و پیشرفت‌هاییحاصل شد که حرکت رو به جلو بود و طی آن بخشی از انتظارات ایران تامین شده است.

وی افزود: پیشرفت‌های نسبی حاصل شده اما به صورت کامل تامین کننده مطالبات قانونی ایران نبود. تهران انتظارات دیگری از طرف مقابل دارد و معتقد است باید تمام منافع تامین شود. بنابراین مشوررت‌های عالی ترین سطوح در تهران و گفت‌ وگوهای تکمیلی در پایتخت‌ها در جریان بوده و قرار است نظراتی به طرح نهایی اروپا ارائه شود. توافق نزدیک است اما مشروط به اینکه خطوط قرمز ایران رعایت و منافع اصلی تامین شود.

کنعانی درباره حمله به سلمان رشدی هم توضیح داد: هیچکس غیر از حامیان وی شایسته سرزنش نیست و کسی حق ندارد ایران را متهم کند. محکوم کردن اقدام ضارب و تطهیر اقدامات اهانت کننده، نشان دهنده رفتار متناقض بوده و ایران هیچ اطلاعی درباره فرد ضارب ندارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ