کد خبر: ۱۹۵۴۰۱
۰:۰ - ۱۴۰۱/۷/۵

جلب اطمینان مردم برای سرمایه‌گذاری در اکتشافات با ظرفیت‌های ذخایر معدنی
رییس انجمن مس مطرح کرد:

جلب اطمینان مردم برای سرمایه‌گذاری در اکتشافات با ظرفیت‌های ذخایر معدنی

رییس انجمن مس با اشاره به قرار گرفتن ایران در کمربند آلپ- هیمالیا و ذخایر معدنی بزرگ گفت: باید به مردم اطمینان داد سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشافات چه مزایایی به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهرام شکوری با بیان اینکه معدن بخش پُر ظرفیتی برای اقتصاد است و بویژه در حوزه اکتشافات جای کار زیادی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد به ایرنا گفت: اگر حوزه اکتشافات و سرمایه‌گذاری در آن را هرچه بیشتر فعال کرد به‌تبع آن سایر بخش‌ها و زیربخش‌ها نیز فعال خواهند شد.

وی افزود: امروز نقدینگی زیادی در دست مردم وجود دارد که باید به درستی آنها را هدایت کرد. اگر به مردم اطمینان داد سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشافات چه مزایا و منافعی به دنبال دارد، عده زیادی راغب به سرمایه‌گذاری حتی در صنایع پایین‌دست نیز خواهند شد. آن‌قدر ظرفیت در داخل وجود دارد که هرچقدر سرمایه‌ها را تزریق کرد یا جذب سرمایه‌گذاری از خارج داشت، باز هم نیاز به سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشافات وجود دارد.

شکوری ادامه داد: ایران با قرار گرفتن در کمربند آلپ- هیمالیا، ذخایر معدنی بزرگی دارد که هر یک قدرت تبدیل شدن به ده‌ها و صدها معدن در مقیاس جهانی را دارا هستند. کاهش سرمایه‌گذاری در بخش معدن طی سال‌های گذشته طبیعی و ناشی از ریسک‌های بیشتر است. در این بین سرمایه‌گذاری در حوزه مس ریسک بیشتری داشته اما با سود بیشتری نیز همراه است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ