کد خبر: ۱۹۵۴۰۲
۰:۱ - ۱۴۰۱/۷/۵

پیش بینی ورود اولین محموله خودروهای خارجی دست اول از آذر و دی‌
رئیس مجمع واردات اعلام کرد:

پیش بینی ورود اولین محموله خودروهای خارجی دست اول از آذر و دی‌

رئیس مجمع واردات پیش بینی کرد در صورت طی مراحل قانونی و آمادگی شرکت ها، خودروهای خارجی اقتصادی و دست اول از آذر و دی‌ وارد بازار خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا مناقبی درباره آخرین تحولات مربوط به واردات خودرو که قرار بود از شهریور و مهر عملی شود به مهر گفت: به نظر می‌رسد از ابتدای مهر امکان واردات باشد اما شرکت های واردکننده باید فرآیند ثبت سفارش را طی و مراحل تخصیص و تامین ارز را بگذراند. اگر همه مراحل طبق پیش‌بینی انجام شود می توان از آذر و دی‌ شاهد ورود خودروهای اقتصادی و دست اول بود.

وی افزود: 4 سال از ممنوعیت واردات خودرو گذشته و از مسئله کوچک و متعارف تجارت بین‌المللی تبدیل به ابرمسئله شد و اهتمام ویژه‌ای به نظرات نخبگان نشد و تصمیم‌گیری‌ها منطبق بر واقعیت جامعه نبود. به همین دلیل موضوعاتی که به‌ سادگی قابل برطرف شدن بودند، تبدیل به ابر‌مسئله شدند.

مناقبی ادامه داد: آزادسازی واردات خودرو باید به کم شدن رانت‌ها منجر شود. در غیر این صورت مشکلات بیشتری تحمیل می‌کند. باید به سمتی رفت که همه مردم از آزادسازی واردات خودرو منتفع شوند اما متاسفانه گاهی اعطای مجوزها و رفع ممنوعیت‌ها به اسم مردم و به کام دولت و برخی گروه‌های نزدیک به قدرت است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ