کد خبر: ۱۹۵۴۳۷
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۷/۶

گروسی: مسائل حل‌ نشده بین ایران و آژانس کنار گذاشته نمی‌شوند

گروسی: مسائل حل‌ نشده بین ایران و آژانس کنار گذاشته نمی‌شوند

مدیرکل آژانس اتمی خواستار همکاری ایران برای حل موضوعات پادمانی برنامه هسته‌ای شد و گفت: اگر مشکلات به روشی مبتنی بر همکاری حل نشود، قرار نیست کنار گذاشته شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، رافائل گروسی در سخنرانی افتتاحیه کنفرانس عمومی آژانس اتمی خواستار همکاری ایران برای حل موضوعات پادمانی برنامه هسته‌ای شد و گفت: همانطور که در نشست پیشین اعلام شد، راستی‌ آزمایی و نظارت آژانس بر تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران ذیل برجام به‌طور جدی تحت تاثیر تصمیم ایران برای توقف اجرای این تعهدات از جمله پروتکل الحاقی قرار گرفته است.

وی افزود: در صورت ازسرگیری کامل اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران در چارچوب برجام، آژانس باید شکاف موجود در دانش را درباره آنچه زمانی که تجهیزات نظارتی و بازرسی مرتبط با برجام فعال نبود، رفع کند. چالش‌های قابل توجهی برای تایید انطباق با وضعیت میزان اعلام شده ایران درباره سانتریفیوژ ها و آب سنگین قبل از 21 فوریه 2021 وجود خواهد داشت.

مدیرکل آژانس اتمی ادامه داد: درباره توافق پادمانی ان‌پی‌تی با ایران، آژانس تلاش‌هایی برای تعامل با ایران به منظور حل موضوعات باقی مانده مرتبط با وجود ذرات اورانیوم با منشا انسانی در 3 مکان اعلام نشده در ایران انجام داده است. از ماه ژوئن، ایران تعاملی با آژانس نداشته در نتیجه این موضوعات حل نشده‌ و آژانس در موقعیتی نیست در این باره ضمانت دهد که برنامه هسته‌ای ایران منحصرا برای مصارف صلح آمیز است.

به گفته گروسی، آژانس همچنان آماده است بار دیگر با ایران وارد تعامل شود تا بدون هرگونه تاخیر این موضوعات حل شوند. باید راه‌حل‌های مشترک برای مشکلات پیدا کرد، مشکلاتی که اگر به روشی مبتنی بر همکاری حل نشود قرار نیست کنار گذاشته شوند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ