کد خبر: ۱۹۵۵۸۶
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۷/۱۱

تحلیل رهبر انقلاب از پشت پرده نا آرامی های اخیر و معرفی عامل اصلی

تحلیل رهبر انقلاب از پشت پرده نا آرامی های اخیر و معرفی عامل اصلی

رهبر انقلاب با اعلام موضع درباره ناآرامی های هفته های اخیر، عامل اصلی ناامنی‌ها را آمریکا معرفی کرده و گفتند: حکم کسانی که در خیابانها فساد و تخریب می‌کنند، یکی نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رهبر انقلاب در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسل اعلام کرد: در این حوادث چند روز اخیر بیش از همه به سازمان انتظامی کشور ظلم شد؛ به بسیج ظلم شد؛ به ملت ایران ظلم شد؛ ظلم کردند. البته ملت در این حادثه هم مثل حوادث دیگر قوی ظاهر شد. کاملاً قوی مثل همیشه، مثل گذشته. در آینده هم همین گونه خواهد بود و هم هرجا دشمنان بخواهند اختلالی ایجاد کنند، آنی که بیش از همه سینه سپر می‌کند و بیش از همه اثر می گذارد، ملت شجاع و مؤمن ایران‌اند. وارد میدان می‌شوند و وارد میدان شدند.

بله ملت ایران، مظلوم است، اما قوی است مثل امیرالمؤمنین، مثل مولای متقیان علی علیه‌السلام که هم قویترین بود و هم مظلومترین.

این حادثه‌ای که پیش آمد، دختر جوانی درگذشت. خب حادثه‌ تلخی بود. دل ما هم سوخت. ولی واکنش به این حادثه بدون اینکه تحقیقی شده باشد، بدون اینکه هیچ گونه امر مسلّمی وجود داشته باشد. این نبود که یک عده‌ای بیایند خیابان را ناامن کنند، ناامنی را برای مردم به وجود بیاورند، امنیت را به هم بزنند، قرآن را آتش بزنند، حجاب از روی سر زن محجبه بکشند، مسجد و حسینیه را به آتش بکشند، بانک را به آتش بکشند، ماشین‌های مردم را‌ آتش بزنند. این واکنش به قضیه‌ای که حالا تأسف‌آور هم هست موجب نمی‌شود چنین حرکاتی انجام گیرد. این حرکات عادی نبود، طبیعی نبود. این اغتشاش برنامه‌ریزی شده بود.

اگر قضیه این دختر جوان هم نبود، بهانه دیگری به‌وجود می‌آوردند تا اول مهر نا امنی و اغتشاش ایجاد کنند. به صراحت می‌گویم این اغتشاش‌ها و ناامنی‌ها، طراحی آمریکا و رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی بود و حقوق بگیران آنها و برخی از ایرانی های خائن در خارج به آنها کمک کردند.

برخی افراد نسبت به اینکه گفته شود فلان حادثه طراحی و کار دشمن بوده، حساس هستند و سینه سپر می‌کنند برای دفاع از سازمان جاسوسی آمریکا و صهیونیست ها و انواع تحلیل‌ها و لفاظی‌های مغالطه‌آمیز را نیز به کار می‌گیرند تا بگویند کار خارجی‌ها نیست.

در دنیا، اغتشاش‌های زیادی به‌وجود می‌آید و در اروپا و به خصوص فرانسه و پاریس هر چند وقت یک‌بار اغتشاش مفصلی به‌وجود می‌آید اما آیا تاکنون شده رئیس‌جمهور و مجلس و نمایندگان آمریکا از اغتشاشگران حمایت کنند و بیانیه بدهند ؟ آیا سابقه دارد پیام بدهند و بگویند در کنار شما هستیم؟ آیا سابقه دارد رسانه‌های جمعی وابسته به سرمایه‌داری آمریکا و مزدوران آنها همانند برخی دولت‌های منطقه و از جمله سعودی‌ها از اغتشاشگران در این کشورها حمایت کنند؟ آیا سابقه دارد آمریکایی‌ها اعلام کنند فلان سخت‌افزار یا نرم‌افزار اینترنتی را در اختیار اغتشاشگران قرار می‌دهیم تا به راحتی ارتباط برقرار کنند؟

اما چنین حمایت‌هایی در ایران بارها اتفاق افتاده است. پس چگونه است که برخی‌ها دست خارجی را نمی‌بینند و چگونه انسان هوشمند احساس نکند که در پشت این حوادث دست‌های دیگری در کار است. اظهار تأسف آمریکایی‌ها برای از دنیا رفتن یک دختر دروغ است و آنها برخلاف ظاهر به علت دست آوردن این بهانه برای حادثه آفرینی شادمان هستند.

مسئولان سه قوه اظهار تأسف کردند و قوه قضاییه قول داده موضوع را تا نهایت دنبال کند تا مشخص شود مقصری وجود دارد یا نه و اینکه مقصر کیست؟ تحقیق یعنی همین. حال چگونه می‌شود یک سازمان و یک مجموعه عظیم خدمتگزار برای احتمال اینکه خطایی سر زده باشد، مورد تهمت قرار گیرد. هیچ منطقی پشت سر این کار نیست و این کار عاملی جز دستگاههای جاسوسی و سیاست‌گذاران عنود خارجی ندارد.

انگیزه دولت‌های خارجی برای ایجاد اغتشاش و ناامنی چیست؟ آنها احساس می کنند ایران در حال پیشرفت به سوی قدرت همه‌جانبه است و این موضوع را نمی‌توانند تحمل کنند. آنها نمی‌خواهند این پیشرفت ها شکل گیرد و به منظور متوقف کردن این حرکت برای تعطیلی دانشگاه ها و ناامنی خیابان ها و درگیر شدن مسئولان به مسائل جدید در شمال غرب و جنوب شرق، برنامه‌ریزی کرده‌اند.

دشمن در محاسبات شمال غرب و جنوب شرق دچار اشتباه است. در میان قوم بلوچ زندگی کرده‌ام و آنها عمیقاً به جمهوری اسلامی وفادارند. قوم کُرد نیز یکی از پیشرفته‌ترین اقوام ایرانی و علاقمند به میهن، اسلام و نظام هستند. بنابراین نقشه آنها نخواهد گرفت. همان دشمنی که در اظهارات دیپلماسی می‌گوید قصد تهاجم به ایران و تغییر نظام و قصد دشمنی نداریم، چنین باطنی دارد و به دنبال توطئه ایجاد اغتشاش، ‌نابود کردن امنیت است.

آمریکا فقط مخالف جمهوری اسلامی نیست و با ایران قوی و مستقل نیز مخالف است. آنها به دنبال ایران دوران پهلوی هستند که همچون گاو شیرده مطیع اوامر آنها بود. پشت صحنه قضایای اخیر، این زورگویان قرار دارند و دعوا بر سر از دنیا رفتن یک دختر جوان و یا بر سر با حجاب و بدحجاب نیست. بسیاری از کسانی که حجاب کامل ندارند، جزو هواداران جدی جمهوری اسلامی هستند و در مراسم مختلف شرکت می‌کنند. دعوا و بحث بر سر استقلال و ایستادگی و تقویت و اقتدار ایران اسلامی است.

جامعه هنری و ورزشی، سالم است و در آن عناصر مؤمن و با شرف کم نیستند و موضع‌گیری چند نفر ارزشی ندارد. تطبیق اینکه موضع‌گیری آن‌ها عناوین مجرمانه دارد یا نه با قوه قضاییه است ولی از لحاظ عمومی، موضع‌گیری این افراد ارزشی ندارد و جامعه هنری و ورزشی با این مواضع دشمن شادکن آلوده نخواهد شد.

اول کار برخی خواص بدون تحقیق و احتمالاً ناشی از دلسوزی، اطلاعیه و بیانیه دادند و اظهار نظر کردند. برخی اتهام را به سمت سازمان انتظامی‌ بردند و برخی هم مجموعه نظام را متهم کردند. اکنون که دیدند قضیه چیست و نتیجه حرف‌های آنان با برنامه‌ریزی دشمن چه اتفاقاتی را در خیابانها رقم زده باید کار خود را جبران و صریحاً اعلام کنند با آنچه اتفاق افتاده و با برنامه دشمن خارجی، مخالفند.

وقتی عنصر سیاسی آمریکایی این قضایا را به دیوار برلین تشبیه می کند باید بفهمید قضیه چیست و اگر نفهمیدید حالا بفهمید و صریحاً موضع‌گیری کنید.

تضعیف نیروهای مسلح، تضعیف امنیت است و کسی که به پاسگاه پلیس یا پایگاه بسیج حمله می‌کند یا به ارتش یا سپاه طعنه می‌زند به امنیت حمله می‌کند. پلیس موظف به ایستادن در مقابل مجرم و تأمین امنیت جامعه است. بنابراین تضعیف پلیس به معنی تقویت مجرمین است و کسی به پلیس حمله می‌کند، مردم را در مقابل مجرمین، اراذل و اوباش، سارقان و زورگیران بی‌دفاع می‌گذارد.

امنیت، کاملاً درون‌زا و بدون اتکا به دیگران است و این امنیت با امنیتی که دیگران از بیرون ایجاد کنند و به آن کشور نگاه استفاده از گاو شیرده داشته باشند، کاملاً متفاوت است. آنکه به بیگانه متکی است در روز مبادا همان نیروی خارجی وی را تنها خواهد گذاشت. چرا که نه می‌خواهد و نه می‌تواند از آن حراست و حفاظت کند.

این کسانی که در خیابانها فساد و تخریب می‌کنند، همه یک حکم ندارند. برخی جوانان و نوجوانانی هستند که بر اثر هیجان ناشی از ملاحظه یک برنامه اینترنتی به خیابان می‌آیند. چنین افرادی را می توان با یک تنبیه متوجه کرد که اشتباه می‌کنند. در مجموع همه کسانی که به خیابان آمده‌اند در مقابل ملت ایران و جوانان مؤمن و غیور، عده بسیار کمی هستند.

البته برخی از این افرادی که به خیابان می‌آیند از بازمانده‌های عناصر ضربه خورده از جمهوری اسلامی همچون منافقان، تجزیه‌طلبان، سلطنت‌طلبان و خانواده‌های ساواکی‌های منفور هستند که قوه قضاییه باید به تناسب مشارکت در تخریبها و ضربه به امنیت خیابانها، مجازات تعیین و آنها را محاکمه کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ