کد خبر: ۱۹۵۶۲۱
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۷/۱۲

سایپا و ونزوئلا تفاهم نامه امضا کردند / ارسال هزار محصول در گام اول

سایپا و ونزوئلا تفاهم نامه امضا کردند / ارسال هزار محصول در گام اول

سایپا و ونزوئلا ، تفاهم نامه تولید مشترک خودرو امضا کردند که در گام اول، هزار خودرو بصورت CBU از محصولات به این کشور ارسال خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدعلی تیموری مدیرعامل سایپا در جریان امضا تفاهم نامه تولید مشترک خودرو در ونزوئلا، گفت: در مرحله اول همکاری، خودروهای سایپا بصورت کامل (CBU) به این کشور ارسال می شود و سپس خط تولید شرکت ونیراتو فعال خواهد شد و خودروها بصورت SKD مونتاژ می شود.

رامون بلاسکز وزیر حمل و نقل ونزوئلا هم گفت: همکاری هایی از گذشته با سایپا وجود داشته و تجدید این همکاری ها دنبال و این موضوع با تولید خودروهای مدرن و به روز برای مردم ونزوئلا انجام می شود و این محصولات می تواند نظر مردم این کشور را جلب کند. این تفاهم نامه سرآغاز همکاری های مجدد ونزوئلا با سایپا است. بعد از سفر رئیس جمهور ونزوئلا به ایران، مقرر شد همکاری ها مستحکم تر از گذشته بین دو کشور ادامه پیدا کند و بر این اساس ونزوئلا می تواند به عنوان مصرف کننده خودروهای سایپا باشد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه خودروهای ایرانی در کشور ونزوئلا افزود: استقبال مطلوبی از خودروهای ایرانی در این نمایشگاه شد. به نحوی که پس از برگزاری، نظر سنجی انجام گرفت و مشخص شد 62 هزار نفر، متقاضی خرید محصولات ایرانی هستند و این نشان دهنده علاقه مندی مردم ونزوئلا به محصولات ایرانی و خودروهای سایپا است.

بلاسکز در خصوص ادامه همکاری با سایپا توضیح داد: سایپا می تواند مشتریان خاص در ونزوئلا داشته باشد. این کشور می تواند علاوه بر تولید خودروها در داخل به هاب منطقه ای برای صادرات محصولات تبدیل شود و با توجه به کیفیت آنها در کشورهای منطقه آمریکای لاتین جایگاه مناسی پیدا کند و محصولات را به منطقه کارایب و آمریکای لاتین صادر کند. در این خصوص ونزوئلا به عنوان پل ارتباطی برای سایر کشورهای منطقه آمریکای لاتین محصولات سایپا را ارسال می کند.

بر اساس این گزارش، طبق این تفاهم نامه در گام اول سایپا هزار خودرو بصورت CBU از محصولات را به این کشور ارسال خواهد کرد و تا پایان سال 2 هزار خودرو دیگر هم ارسال می شود. علاوه بر این در ادامه همکاری با ارسال خودرو بصورت SKD و مونتاژ در کارخانه ونیراتو ونزوئلا، خط تولید این کارخانه هم فعال و در آنجا خودروهای سایپا تولید خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ