کد خبر: ۱۹۶۵۷۱
۰:۱ - ۱۴۰۱/۸/۱۱

مدیرعامل جدید صندوق مهم تثبیت بازار سرمایه معرفی شد
با رای مثبت اعضای هیات امنا:

مدیرعامل جدید صندوق مهم تثبیت بازار سرمایه معرفی شد

دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت با رای مثبت هیات امنای صندوق تثبیت بازار سرمایه به عنوان سکاندار جدید این صندوق منصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیرمهدی صبائی در حالی اواسط آذر سال گذشته به عنوان مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه منصوب شد که با گذشت 9 ماه و معرفی وی در جایگاه مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس، اعضای هیات امنا به پیمان حدادی به عنوان سکاندار جدید این صندوق رای مثبت دادند.

بنابراین گزارش، حدادی علاوه بر دستیاری ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، اخیراً عضو هیات مدیره صندوق توسعه بازار نیز شده بود.

براساس این گزارش، صندوق تثبیت در اجرای ماده 28 قانون رفع موانع تولید جهت حفظ تعادل و ثبات بازار سرمایه ایجاد شده و بعد از تصویب اساسنامه  در 11 شهریور 94 توسط هیات دولت، اساسنامه 25 ماده ایی آن به وزارت اقتصاد، سازمان بورس، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی ابلاغ و مرداد 96 هم رئیس وقت سازمان بورس ،مجوز فعالیت این صندوق با اهمیت بازار سرمایه را صادر کرد.

این صندوق به عنوان نهاد مالی به منظور کنترل و کاهش مخاطرات سامانه‌ای یا فرا دستگاهی بازارسرمایه در شرایط وقوع بحران‌های مالی و اقتصادی و اجرای سیاست‌های عمومی حاکمیتی در شرایط مذکور و به منظور حفظ و توسعه شرایط رقابت منصفانه در حوزه بازار سرمایه فعالیت می‌کند.

هدف اصلی از راه اندازی این صندوق مقابله با بحران ها و نوسان های شدید حاکم بر بازار سرمایه و پوشش ریسک های خاص وارده بر بازار و در یک کلام اطمینان بخشی برای مقابه با مخاطرات است . بنابراین صندوق تثبیت بازار سرمایه مانند صندوق توسعه نخواهد بود که روزانه اقدام به انجام معاملات می کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ