کد خبر: ۱۹۷۵۲۳
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۹/۹

ورود رئیس مجلس به حق اشتراک جدید شرکت مخابرات و لایحه بودجه

ورود رئیس مجلس به حق اشتراک جدید شرکت مخابرات و لایحه بودجه

رئیس مجلس در پاسخ به تذکری درباره خلاف قانون و شرع بودن دریافت حق اشتراک از مشترکان شرکت مخابرات خواهان رسیدگی کمیسیون صنایع شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر نماینده مجلس درباره خلاف قانون بودن دریافت حق اشتراک از مشترکان شرکت مخابرات گفت: کمیسیون صنایع مجلس باید به این موضوع رسیدگی کند.

وی درباره تقدیم لایحه بودجه به مجلس از سوی دولت نیز توضیح داد: از آنجایی که سال جاری سال پایانی برنامه ششم بوده و بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، لایحه برنامه بر بودجه تقدم دارد، دولت ابتدا لایحه برنامه هفتم و سپس بر اساس آن لایحه بودجه را تقدیم مجلس خواهد کرد.

براساس این گزارش، علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس در تذکری با استناد به ماده 182 و 184 آیین نامه داخلی مجلس گفت: دولت باید تا 15 آذر لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کند و اگر برخلاف ماده 184 در موعد مقرر لایحه را به مجلس ندهد باید لایحه سه دوازدهم ارائه کند. شنیده‌ها نیز نشان می‌دهد دولت تاکنون نتوانسته لایحه بودجه را آماده کند.

وی افزود: مخابرات مبلغی را به عنوان حق اشتراک ثابت در قبض‌ها لحاظ کرد و برای مثال 10 هزار تومان بدون در نظر گرفتن استفاده یا عدم استفاده کرد که طبق اصل 52 و 53 به دلیل عدم وجود این موضوع در بودجه، خلاف قانون اساسی بوده و بر اساس اصل 4 نیز خلاف شرع است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ