کد خبر: ۱۹۷۵۴۰
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۹/۱۰

آماده‌باش امدادگران هلال احمر برای بارش برف و باران در ۱۱ استان

آماده‌باش امدادگران هلال احمر برای بارش برف و باران در ۱۱ استان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش امدادگران هلال احمر درپی پیش‌بینی بارش برف و باران در ۱۱ استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی ولی‌پور با اشاره به پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در برخی از استان‌های به ایسنا گفت: بنابر اعلام سازمان هواشناسی احتمال بارش برف و باران در برخی از استان‌ها وجود دارد و از این رو سازمان امداد و نجات امدادگران را در این استان‌ها به حالت آماده‌باش درآورده است.

وی افزود: امدادگران پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای در 4 استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و گیلان در آمادگی بوده و هماهنگی‌های لازم با آنان انجام شده است. از صبح امروز بارش باران در محورهای مرند به جلفا – تبریز به مراغه – میانه به بستان آباد – تبریز به اهر در استان آذربایجان شرقی مشاهده می‌شود. 

این مقام مسئول ادامه داد: در استان آذربایجان غربی بارش باران از صبح امروز در اکثر شهرستان‌ها رخ می‌دهد و در محور تکاب به شاهین دژ و آواجیق نیز بارش برف گزارش شده است. در استان اردبیل نیز بارش باران از صبح در اکثر شهرستان‌ها آغاز شده و بارش برف را نیز در محور خلخال و گرمی مشاهده می‌شود. در اکثر مناطق و محورهای استان گیلان هم بارش پراکنده باران پیش‌بینی شده است. 

ولی‌پور با اشاره به اینکه در این 4 استان احتمال وقوع حوادث رانندگی درپی مداخلات جوی وجود دارد، گفت: لازم است رانندگان از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و در صورت الزام به سفر حتما تجهیزات زمستانی در خودرو به همراه داشته و با احتیاط رانندگی کنند. طبق پیش‌بینی هواشناسی و با توجه به ورود سامانه بارشی جدید از امروز در استان‌های کردستان، جنوب آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، قزوین، البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی و تهران احتمال بارندگی وجود دارد. این وضعیت در روز جمعه تنها برای سواحل و استان‌های ساحلی دریای خزر به‌ویژه استان گیلان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: با توجه به کاهش دمایی که در این روزها رخ خواهد داد، بارش‌ها در ارتفاعات به‌صورت برف خواهد بود بنابراین مسیرهای روستایی به‌ویژه مناطق سردسیر و گردنه‌های برف‌گیر دچار مشکل تردد می‌شوند و به کوهنوردان نیز توصیه می‌شود در این شرایط به ارتفاعات صعود نکنند. امید است هیچ حادثه‌ای در این خصوص رخ ندهد با این وجود شهروندان در صورت بروز حوادث می‌توانند با سامانه ۱۱۲ امداد و نجات هلال احمر تماس بگیرند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ