کد خبر: ۱۹۷۶۵۵
۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۹/۱۴

انتقاد از تخصیص غیرعادلانه سهام ۵ بانک و شرکت بورسی به جاماندگان سهام عدالت
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد :

انتقاد از تخصیص غیرعادلانه سهام ۵ بانک و شرکت بورسی به جاماندگان سهام عدالت

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مشمولین جدید طرح جاماندگان سهام عدالت گفت: اولویت‌بندی افراد در تخصیص سهام ۵ بانک و شرکت بورسی، غیر عادلانه است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کامل ابراهیمیان درباره معضل جدی تخصیص سهام سه بانک ملت، صادرات و ملت و دو شرکت بورسی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و کشتیرانی به جاماندگان سهام عدالت به دنیای اقتصاد گفت: طبق تصویب هیات‌ وزیران، افراد جدیدی به جمع سهامداران عدالت افزوده خواهند شد اما همه مردم مشمول طرح جاماندگان عدالت نیستند و بسیاری از کارگرها و بازنشستگان همچنان سهام عدالت ندارند.

وی افزود: ساز و کار واگذاری باید از طریق سهام دولتی انجام شود. متقاضیان و مشمولان جدید از سمت شرکت‌هایی که دولت سهامدار آن است باید منتفع شوند. سازمان خصوصی‌سازی به‌عنوان موظف است سهام دولت را به مشمولان جدید واگذار کند اما اساس این واگذاری که باید به مردم تخصیص یابد از محل سود تقسیمی شرکت‌ها خواهد بود. در دوره گذشته نیز درحالی به مردم سهام عدالت تخصیص یافت که پولی از آنها گرفته نشد و به‌ جای پول، سود تقسیمی شرکت‌های دولتی به‌عنوان واگذار کننده سهام به مردم تخصیص یافت.

ابراهیمیان درباره عدم‌ واگذاری سهام عدالت در شرایط کنونی بورس هم توضیح داد: سیاست گذاری واگذاری ۳۰ ‌درصدی و پلکانی سهام عدالت که اجرا می‌شد با نقاط ضعف بسیاری همراه بود. از این‌رو با توجه به نقدینگی آن زمان بورس که کشش این حجم از عرضه را نداشت با چالش مواجه شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ