کد خبر: ۱۹۷۶۷۶
۱۳:۶ - ۱۴۰۱/۹/۱۴

قیمت نفت پس از تصمیم اوپک پلاس با افزایش به ۸۶.۲ دلار رسید

قیمت نفت پس از تصمیم اوپک پلاس با افزایش به ۸۶.۲ دلار رسید

قیمت نفت به دنبال تصمیم وزیران اوپک پلاس برای عدم تغییر اهداف تولید پیش از آغاز تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه و اجرای ساز و کار سقف قیمت گروه ۷ به ۸۶.۲ دلار رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، بهای معاملات نفت برنت با ۷۲ سنت و ۰.۸درصد افزایش به ۸۶.۲۹ دلار و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷۰ سنت و ۰.۹درصد افزایش به ۸۰.۶۸ دلار در هر بشکه رسید.

براساس این گزارش، وزیران اوپک پلاس شامل اعضای اوپک و متحدان نظیر روسیه موافقت کردند اهداف تولید نفت فعلی را حفظ کنند و همچنان برنامه تصویب شده در اکتبر که هدف تولید را به میزان دو میلیون بشکه در روز کاهش داد را ادامه دهند.

وزارت نفت کویت پس از جلسه وزیران اوپک پلاس در بیانیه‌ای اعلام کرد: تصمیمات اوپک پلاس بر مبنای آمار بازار نفت بوده و ثبات بازار را تضمین می‌کند. وزیر نفت کویت نیز تاثیر کندی رشد اقتصادی جهانی، افزایش تورم و نرخ بهره زیاد روی تقاضا برای نفت را عامل تداوم احتیاط این گروه دانست.

به گفته تحلیلگران این تصمیم اوپک پلاس قابل پیش بینی بود. زیرا تولیدکنندگان بزرگ منتظر تاثیر ممنوعیت واردات نفت روسیه به اتحادیه اروپا و اجرای ساز و کار سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه از سوی گروه ۷ برای نفت دریابرد روسیه هستند. روسیه تهدید کرد عرضه نفت به کشورها و شرکت‌هایی که به آنها ملحق شوند را قطع خواهد کرد.

آن لوئیس هیتل نائب رئیس شرکت مشاوره وود مک‌کنزی گفت: اتحادیه اروپا باید نفت خاورمیانه، غرب آفریقا و آمریکا را جایگزین نفت روسیه کند که در کوتاه مدت مانع افزایش بیشتر قیمت‌ها خواهد شد. قیمت‌ها اکنون با وجود ممنوعیت واردات نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا و سقف قیمت گروه ۷، تحت تاثیر انتظارات برای کندی رشد اقتصادی قرار دارند. اجرای این ممنوعیت‌ها، احتمالا در کوتاه مدت از قیمت‌ها حمایت خواهد کرد.

عامل مهمی که تقاضا برای نفت را ضعیف کرده، سیاست‌های سخت گیرانه پکن برای مقابله با شیوع کووید ۱۹ بود اما هفته گذشته، شهرهای بیشتری در چین محدودیت‌های کرونایی را تسهیل کردند که نشانه مثبتی برای تقاضا سوخت است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ