کد خبر: ۱۹۷۷۴۳
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۹/۱۶

۵ شرط واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا تدوین شد

۵ شرط واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا تدوین شد

الزامات واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا با ۵ شرط از جمله حذف قیمت گذاری دستوری تمام محصولات و فروش سهام در زیرمجموعه ها تا پایان سال ، تدوین شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صورت جلسه الزامات واگذاری سهام شرکت‌های ایران خودرو و سایپا تدوین شد و موارد زیر مورد توافق سازمان خصوصی سازی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و وزارت صنعت قرار گرفت.

۱- سند استراتژی صنعتی بلند مدت و با ثبات صنعت خودرو (۱۰ ساله) تا پایان بهمن سال جاری با محورهای زیر از سوی وزارت صنعت تهیه و به سازمان خصوصی سازی ارسال خواهد شد.

- بهبود فضای تولید و کسب و کار و ارتقای سطح رقابت پذیری و پیش بینی پذیری صنعت خودرو.

- عدم مداخله دولت در بنگاه ها و تنظیم قواعدی که شرایط تحمیلی و ناعادلانه ای برای بنگاه ایجاد نکند، چنان که برای همه فعالان صنعت خودرو شرایط و اقتضائات حضور در این صنعت کاملاً شفاف و قابل پیش بینی باشد.

- این سند باید در تاریخ گفته شده برای اطلاع عموم مردم به صورت رسمی منتشر شود.

۲- تا پایان سال جاری تمام محصولات ایران خودرو و سایپا از شمول قیمت گذاری دستوری خارج خواهد شد. ساز و کار اجرایی این توافق تا پایان آذر توسط وزارت صنعت ارائه خواهد شد.

۳- تکالیف عرضه و فروش محصول خارج از قواعد بازار که منجر به کاهش درآمد (افزایش هزینه‌ها) برای خودرو سازها شود، منوط به جبران منابع آن قبل از اجرای تکالیف است.

٤- سهام تودلی (چرخه‌ای) ایران خودرو و سایپا تا پایان سال جاری واگذار خواهد شد.

۵- در صورت عدم واگذاری سهام چرخه‌ای تودلی در شرکت های ایران خودرو و سایپا از ابتدای ١٤٠٢ به بعد، حق رأی ناشی از این سهام در مجامع این شرکت‌ها سلب خواهند شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ