کد خبر: ۱۹۷۷۴۶
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۹/۱۶

پیام هشدار زلزله جعلی است / اشتباه فنی همراه اول

پیام هشدار زلزله جعلی است / اشتباه فنی همراه اول

رئیس سازمان مدیریت بحران پیرو ارسال اخطار زلزله برای برخی از شهروندان تهرانی گفت: چنین پیامی صحت ندارد و شهروندان نگرانی از این بابت نداشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدحسن نامی پیام هشدار زلزله را جعلی خواند و به ایسنا گفت: امکان اینکه بتوان زلزله را چند ساعت قبل از وقوع پیش‌بینی کرد وجود ندارد. این پیام جعلی است و از شهروندان درخواست می‌شود بابت دریافت این پیام دچار نگرانی و ترس نشده و خونسردی را حفظ کنند.

براساس این گزارش، پاشایی معاون پلیس فتا نیز درباره چگونگی ارسال پیام هشدار به برخی از کاربران تلفن همراه گفت: قابلیتی روی گوشی‌های تلفن همراه اندروید بخصوص گوشی‌های سامسونگ به نام ارائه هشدارهای ضروری وجود دارد که فقط به اینترنت نیاز دارد و برای این است که اگر فردی در منطقه جغرافیایی خاص گم شده یا طوفان هر اتفاق دیگری رخ داد،‌ پلیس یا شهرداری بتواند پیام هشدار ارسال کند. این می‌تواند شیطنت یک کاربر یا هک باشد.

همچنین مدیرکل ارتباطات همراه اول با عذر خواهی از مشترکین گفت: هیچ گونه هک و نفوذی نبوده و مشکل خطای گروه تحقیقاتی برای آزمایش قابلیت هشدار بلایای طبیعی بود.

بر اساس این گزارش، دقایقی پیش پیامی که به نظر می‌رسد از سوی گوگل و تحت سیستم عامل تلفن‌های همراه بود برای برخی شهروندان با عنوان اخطار زلزله با محتوای، "هشدار زلزله آرام باشید و به پناهگاهی در اطراف بروید"، ارسال شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ