کد خبر: ۱۹۸۴۳۱
۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۷

روسیه صادرات نفت به اروپا، کشورهای گروه هفت و استرالیا را ممنوع کرد

روسیه صادرات نفت به اروپا، کشورهای گروه هفت و استرالیا را ممنوع کرد

رئیس جمهور روسیه، صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی به نهاد‌ها و اشخاص مستقر در اروپا،کشورهای گروه هفت و استرالیا را ممنوع کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین با صدور دستوری اعلام کرد: صادرات نفت و فرآورده های نفتی به نهادها و اشخاص قانونی خارجی که برای واردات انرژی سقف تعیین کردند، ممنوع شد.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا و گروه هفت و استرالیا برای نفت روسیه سقف قیمتی ۶۰ دلار در هر بشکه تعیین کردند که از ۵ دسامبر اعمال شده است. اتحادیه اروپا همچنین تحریم بر واردات نفت خام روسیه از طریق دریا را نیز اجرایی کرده که این تحریم پیشتر توسط انگلیس، کانادا، ژاپن و آمریکا انجام شد.

الکساندر نوآک معاون نخست وزیر روسیه نیز گفت: مسکو احتمالا در واکنش به سقف قیمتی تعیین شده برای نفت، تولید را در اوایل سال آینده میلادی، ۵ تا ۷ درصد کاهش خواهد داد. این کاهش تولید می‌تواند به روزانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار بشکه برسد. با وجود تلاش‌های اروپا برای کاهش وابستگی به نفت و گاز روسیه، صادرات انرژی از روسیه در سراسر جهان مورد تقاضا بوده و مسکو خریداران را متنوع ساخت.

وی با اعلام اینکه توسعه اقتصادی جهانی بدون انرژی روسیه دشوار خواهد بود، توضیح داد: اروپا با کمبود گاز مواجه شود و این امر محدودیت‌هایی برای قیمت گاز و به تبع آن برای نفت ایجاد می‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ