کد خبر: ۱۹۸۶۱۳
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲

هشدار صندوق بین‌المللی پول به سخت‌تر شدن شرایط اقتصاد جهان در ۲۰۲۳

هشدار صندوق بین‌المللی پول به سخت‌تر شدن شرایط اقتصاد جهان در ۲۰۲۳

صندوق بین‌المللی پول درباره سخت‌تر شدن شرایط اقتصاد جهان به سبب کند شدن روند رشد اقتصادهای بزرگ دنیا در سال ۲۰۲۳ هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، کریستالینا جرجیوا رئیس صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: اقتصاد دنیا در 2023 سال سختی خواهد داشت. چون موتورهای اصلی رشد اقتصاد جهان یعنی آمریکا، اروپا و چین با کاهش فعالیت‌های اقتصادی مواجه هستند.

بر اساس این گزارش، چین سیاست کرونای صفر را کنار گذاشته‌ و اقتصاد را باز کرد اما مصرف‌کنندگان هنوز هم به‌ سبب افزایش موارد ابتلا به کرونا محتاطانه عمل می‌کنند. رئیس‌جمهور چین در سخنرانی آستانه سال نوی میلادی خواستار تلاش بیشتر و وحدت شد و اعلام کرد چین وارد مرحله جدیدی می‌شود.

رشد تولید ناخالص داخلی چین در سال گذشته 3.2 درصد اعلام شد که به‌اندازه دورنمای رشد اقتصاد دنیا است. پیش بینی می شود رشد اقتصاد چین در 2023 برابر با 4.4 درصد باشد و فعالیت اقتصادی در دنیا کندتر شود.

تورم آمریکا در 2022 نیز به بالاترین رقم طی 40 سال گذشته رسیده بود و در حال حاضر هم 3 برابر هدف 2 درصد بانک مرکزی است. بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در سال گذشته میلادی از حدود صفر در ماه مارس به 4.25 تا 4.50 درصد رساند و پیش‌بینی می‌شود این رقم در 2023 به 5 درصد برسد که از 2007 بی‌سابقه است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ