کد خبر: ۱۹۹۷۱۱
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴

دیپلماسی بهترین راه در برابر برنامه هسته ای ایران است
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

دیپلماسی بهترین راه در برابر برنامه هسته ای ایران است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درخصوص مذاکرات وین گفت: دیپلماسی همچنان بهترین راه در قبال برنامه هسته ای ایران است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، ند پرایس در نخستین نشست خبری در سال ۲۰۲۳ گفت: دولت آمریکا همچنان معتقد است دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای بوده اما گزینه ها از روی میز حذف نخواهد شد و با شرکایی مثل اسرائیل گفت و گو می شود.

وی افزود: درباره همکاری واشنگتن با اسرائیل علیه پهپادهای ایرانی از جمله پهپادهای ادعایی در اوکراین نیز از اختیارات برای ایجاد اختلال در شبکه صادرات تسلیحات ایران از جمله پهپادهای این کشور استفاده و مقامات و نهادهای ایرانی در این راستا تحریم شدند.

این مقام ادامه داد: اعتراضات ایران خودجوش بوده و از مرزهای قومی و جغرافیایی فراتر رفته و به نوعی رهبر ندارد. همین باعث شده معترضان بتوانند تلاش را به گونه‌ای پیش ببرند که در اعتراضات قبلی ممکن نبود. مردم ایران باید تصمیم بگیرند چگونه سازماندهی و هدف نهایی را مشخص کنند. نقش و وظیفه آمریکا این‌ است که از آزادی بیان، آزادی تجمع، و دیگر حقوق مردم ایران حمایت کند.

پرایس در پاسخ به سوالی درباره سخنان بنیامین نتانیاهو مبنی بر اقدام برای جلوگیری از شکل گیری مجدد توافق هسته ای و همسو بودن یا نبودن دولت بایدن با توجه به روند مذاکرات، توضیح داد: آمریکا همیشه در خصوص ایران و مسایل مهم دیگر از جمله برنامه هسته ای با اسرائیل ارتباط مستمر دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ