کد خبر: ۲۰۰۰۹۶
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵

هشدار دبیر کل سازمان ملل به عواقب ویرانگر گرمایش زمین

هشدار دبیر کل سازمان ملل به عواقب ویرانگر گرمایش زمین

دبیر کل سازمان ملل متحد در پی تغییرات اقلیمی در جهان هشدار داد: عواقب گرمایش زمین ویرانگر خواهد بود و چندین بخش از آن غیرقابل سکونت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، آنتونیو گوترش در ابوظبی خواستار انقلاب انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده‌ای روشن‌تر در جهان شد و گفت: تنها انرژی‌های تجدیدپذیر می‌توانند شکاف در دسترسی به انرژی را کاهش دهند، قیمت‌ها را تثبیت، امنیت انرژی را تضمین و از آینده محافظت کنند.

وی افزود: با سیاست های فعلی تا پایان قرن رمین به سمت ۲.۸ درجه گرمایش جهانی پیش خواهد رفت و عواقب این گرمایش ویرانگر خواهد بود، چندین بخش از سیاره غیرقابل سکونت خواهد شد و برای بسیاری از مردم جهان این حکم اعدام است. منابع انرژی تجدیدپذیر در حال حاضر حدود ۳۰درصد از تولید برق جهانی را تشکیل می دهند که این سهم باید تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۶۰درصد و تا اواسط قرن ۹۰درصد افزایش پیدا کند.

گوترش ادامه داد: این طرح پیشنهادی انرژی ابتدا خواستار رفع موانع مالکیت معنوی است تا فناوری های تجدیدپذیر کلیدی از جمله ذخیره انرژی به کالاهای عمومی جهانی تبدیل شوند. زنگ های هشدار، گوش‌خراش است و این باید زنگ خطری برای انتشار سوخت های فسیلی و زغال سنگ باشد پیش از آنکه سیاره را نابود کنند.

براساس این گزارش، نمایندگان سازمان ملل در زمینه تغییرات اقلیمی مرداد ۱۴۰۱ خطاب به جامعه جهانی هشدار دادند گرمایش زمین به طرز خطرناکی از کنترل خارج می شود و بی شک بشر را باید بابت این مساله مقصر و مسئول دانست.

گروهی از کارشناسان بین دولتی سازمان ملل تحت عنوان هیئت بین دولتی درمورد تغییرات اقلیمی هشدار داد که سطح انتشار گازهای گلخانه ای در حال حاضر به حدی زیاد است که اختلالات آب و هوایی را برای چند دهه تضمین می کند. چنانچه اقدامی فوری و در مقیاسی وسیع برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در پیش گرفته نشود، متوسط دمای هوا در جهان طی ۲۰ سال احتمالا به ۱.۵ درجه سانتیگراد می رسد یا از آن عبور می کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ