کد خبر: ۲۰۰۱۸۸
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷

دارایی 26 هزار میلیارد دلاری در اختیار یک درصد ثروتمندان جهان

دارایی 26 هزار میلیارد دلاری در اختیار یک درصد ثروتمندان جهان

طی دو سال گذشته، یک درصد ثروتمندان بالغ بر 26 هزار میلیارد دلار از دارایی های جدید جهان را جمع‌ کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از راشاتودی، طبق گزارش جدید مؤسسه خیریه آکسفام، طی دو سال گذشته یک درصد ثروتمندان حدود به دو سوم کل ثروت جدید ایجاد شده در جهان را جمع‌ کردند.

براساس این گزارش در مجموع 42 هزار میلیارد دلار ثروت جدید از سال 2020 در جهان ایجاد شده که 26 هزار میلیارد دلار آن یا 63 درصد توسط یک درصد از ابر ثروتمندان جمع آوری شده و 16 تریلیون دلار باقیمانده بین سایر نقاط جهان تقسیم شده است. به ازای هر یک دلار از ثروت جدید جهانی که یک نفر در قشر 90 درصد ضعیف بدست می آورد، یک میلیاردر حدود 1.7 میلیون دلار به ثروت اضافه می‌کند.

ثروت میلیاردرها طی دو سال گذشته روزانه 2.7 میلیارد دلار افزایش یافته و در 10 سال گذشته تعداد و ثروت میلیاردرها دو برابر شده است. ثروت میلیاردرها در سال 2022 با افزایش سریع سود ناشی از فروش مواد غذایی و انرژی افزایش یافت، 95 شرکت مواد غذایی و انرژی در سال گذشته بیش از دو برابر سود را افزایش دادند.

این در حالی است که حداقل 1.7 میلیارد کارگر در کشورهایی زندگی می‌کنند که تورم از دستمزدها پیشی گرفته و بیش از 820 میلیون نفر یعنی یک نفر از هر 10 نفر گرسنه است.

گابریلا بوچر مدیر اجرایی آکسفام گفت: در حالی که مردم عادی، روزانه در حال فداکاری برای خرید موارد ضروری مانند غذا هستند، ابرثروتمندان حتی از دست نیافتنی ترین رویاهای نیز پیشی گرفتند. تا دو سال آینده، بهترین دهه برای میلیاردرها در حال شکل‌گیری خواهد بود. دهه 2020 دهه رونق و شکوفایی برای ثروتمندان جهان است. مالیات گرفتن از شرکت های فوق ثروتمند و بزرگ دریچه ای برای خروج از بحران های امروزی است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ