کد خبر: ۲۰۰۲۲۴
۱۰:۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸

مواضع وزیران خارجه انگلیس و امریکا درباره برجام، فروش پهپاد و ...

مواضع وزیران خارجه انگلیس و امریکا درباره برجام، فروش پهپاد و ...

وزیر خارجه انگلیس با محوریت رایزنی درباره مسائل اخیر ایران مانند برنامه هسته ای و فروش پهپاد به روسیه با همتایی آمریکایی رایزنی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، جیمز کلورلی که راهی واشنگتن شده ، گفت: ایران پا را فراتر گذاشته و پهپادهایی را در اختیار روسیه قرار داده که برای کشتن غیر نظامیان اوکراین استفاده می‌شود. تهدید دیگر برای صلح و امنیت بین‌المللی، برنامه هسته‌ای ایران است که هیچ‌گاه پیشرفته‌تر از این نبود و آمریکا و انگلیس مصمم هستند ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

وی افزود: انگلیس بلافاصله بعد از این اعدام، تحریم‌هایی علیه تهران اعمال کرد. حکومت ایران از انگلیس، آمریکا و سایر متحدان می‌خواهد تحریم‌ها برداشته شود اما باید رفتار را به طور اساسی تغییر دهند که هیچ نشانه‌ای از آمادگی انجام چنین کاری مشاهده نمی‌شود.

براساس این گزارش، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز گفت: واشنگتن در محکوم کردن اعدام علیرضا اکبری شهروند دو تابعیتی انگلیسی- ایرانی که اقدامی سیاسی و غیرمنصفانه بود کنار دولت بریتانیا است. این الگوی دیگری از سوءرفتارهای ایران شامل بازداشت، شکنجه، اعترافات نادرست و اعدام‌های ناعادلانه است.

وی افزود: در خصوص برجام، ایرانی‌ها چند ماه پیش فرصت بازگشت سریع به توافق را از بین بردند. فرصتی روی میز بود که توسط همه طرف‌های مشارکت‌کننده شامل اروپایی‌ها، روسیه و چین مورد تأیید قرار گرفته بود اما آن را رد کردند. به همین دلیل برجام چند ماه است که در دستور کار نیست و تمرکز بر روی اتفاقات داخل ایران قرار دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ