کد خبر: ۲۰۱۳۷۳
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳

شورای رقابت آماده تصویب نهایی دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو شد

شورای رقابت آماده تصویب نهایی دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو شد

شورای رقابت اعلام کرد: در حال جمع‌بندی دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو بوده و بعد از تصویب اطلاع‌ رسانی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شورای رقابت جزئیات اقدامات مرکز ملی رقابت را برای مدیریت بازار خودرو اعلام کرد و از جمع‌بندی دستورالعمل قیمت‌گذاری محصولات خبر داد.

براساس این گزارش، اطلاعیه این نهاد به شرح زیر است:

1. از ابتدای فعالیت دوره سوم شورا در اردیبهشت سال جاری، بررسی و پایش بازار خودرو و سیاست‌های مربوطه در دستور کار مرکز ملی رقابت قرار گرفت و با اتمام اعتبار مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، کارگروه خودرو با هدف پایش و پیشنهاد سیاست‌های مربوط به این بازار ایجاد شد.

2. جلسات کارگروه خودرو در مرکز ملی رقابت با حضور همه ذی‌نفعان و متخصصان این حوزه به‌صورت فشرده و فوق‌العاده تشکیل و در حال بررسی بازار و جمع‌بندی دستورالعمل موضوع بند 5 ماده 58 قانون سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی است که در صورت تصویب شورای رقابت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

3. شورای رقابت انتظار دارد ضمن ملاحظه اختیارات و وظایف قانونی این شورا از اظهار نظرهای غیرمستند و نادقیق پرهیز کرده و به بهینه شدن تصمیمات شورا کمک شود.

4. امید است با توجه به شرایط نامناسب اقتصاد از منظر رقابت و ضرورت مداخله جدی شورا در بخش‌های مختلف با هدف توسعه فضای رقابتی و رفع انحصارات و برنامه گسترده در این خصوص در دوره سوم، اصحاب رسانه و صاحب‌نظران اقتصادی ضمن بازتعریف نقش و جایگاه شورای رقابت در نظام حکمرانی به تحقق اهداف آن در بخش‌های مختلف کمک کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ