کد خبر: ۲۰۱۶۵۷
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰

روایت های متفاوت و جدید از انفجار مهیب کارخانه نولید مهمات اصفهان !

روایت های متفاوت و جدید از انفجار مهیب کارخانه نولید مهمات اصفهان !

واکنش های متفاوت به انفجار مهیب اصفهان ادامه دارد و مشاور رئیس‌جمهور اوکراین مدعی ارتباط مستقیم این رویداد با جنگ اوکراین شد و نام اسرائیل هم به میان آمد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، واکنش ها و اعلام مواضع درباره انفجار مهیب دو شب گذشته کارخانه تولید مهمات اصفهان با حمله سه پهپاد، بعد از توضیح وزارت دفاع و بدون اشاره به نام گروه یا کشوری همچنان ادامه دارد.

براساس این گزارش، مشاور رئیس جمهور اوکراین با ادعای عجیب در توئیتر اعلام کرد: منطق جنگ بی رحم و کشنده و عاملان و همدستان را به شدت مؤاخذه می‌کند. وحشت در فدراسیون روسیه، بسیج بی پایان، دفاع موشکی در مسکو، سنگربندی در فاصله 1000 کیلومتری، آماده سازی پناهگاه‌ها. شب انفجار در ایران در تاسیسات تولید پهپاد، موشک و پالایشگاه های نفت هشدار داد.

وال‌استریت‌ژورنال هم از قول مقام‌های آمریکایی اعلام کرد: اسرائیل مسئول حمله به یکی از مراکز وزارت دفاع ایران بوده و اولین عملیات تل آویو در داخل ایران در دوره جدید نتانیاهو است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه هم در نشست خبری با وزیر خارجه قطر اعلام کرد: اقدام بزدلانه‌ای در راستای ناامن سازی ایران انجام شد که نمی تواند تاثیری در اراده و نیت متخصصان برای پیشرفت های صلح آمیز هسته ای به جا بگذارد.

حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان هم گفت: ظاهرا حمله توسط چند پهپاد صورت گرفته و پدافند ا اقتدار کامل آنها را در هوا منهدم کرده و هیچ آسیبی به مجموعه وابسته به وزارت دفاع وارد نشده است. گمانه‌های قوی این است که حمله رژیم صهیونیستی بوده و باید منتظر ماند و دید که آیا مسئولیت آن را بر عهده می گیرند یا نه.

در این میان ، ایرنا رسانه دولت هم با اشاره به جزئیات جدید از این رویداد اعلام کرد: ساعت ۲۳:۳۰ شنبه ۸ بهمن سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر به قصد انجام حمله بر فراز یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در استان اصفهان به پرواز درآمدند که نهایتا با واکنش به موقع سامانه‌های پدافندی مستقر در مجموعه این حمله ناموفق و بدون تلفات جانی بود و تنها آسیب جزئی به سقف یکی از کارگاه‌ها وارد شد.

در این حمله از سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر پیشرفته مجهز به بمبلت استفاده شد و عوامل حفاظت مجموعه پس از شنیدن صدای کوادکوپترها با تجهیزات در اختیار از جمله سلاح و سامانه‌های جنگ الکترونیک اقدام به مقابله با این پرنده‌ها می‌کنند که موفق به ساقط کردن یک فروند از آنها می‌شوند.

یک فروند از این کوادکوپترها حین مقابله، لینک ارتباط GPS را در اثر جمینگ از دست می‌دهد و همین موضوع منجر به سقوط آن و برخورد با سقف سوله می‌شود که فیلم منتشر شده در فضای مجازی از لحظه اصابت هم مربوط به این کوادکوپتر است که پس از اخلال در ارتباط آن و سقوطش به سقف سوله برخورد می‌کند.

این مجموعه پیش‌تر نیز تجربه موردی مشابه را داشته و تمهیدات در نظر گرفته شده پس از آن حادثه منجر به این می‌شود که خسارت قابل توجهی در این حمله به کارگاه‌ها و سوله‌های آن وارد نشود.

یک فروند دیگر از این کوادکوپترها که در حین عملیات مقابله آسیب کمتری دیده در اختیار نیروهای حفاظتی مستقر در مجموعه قرار گرفته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ