کد خبر: ۲۰۱۷۲۰
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲

شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی رکورد سال  جاری را شکست
مرکز پژوهش‌های مجلس :

شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی رکورد سال جاری را شکست

مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد: شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی به بالاترین سطح سال ۱۴۰۱ رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرکز پژوهش‌های مجلس که ماهانه شاخص تولید، فروش و قیمت شرکت‌های بورسی را محاسبه می‌کند، اعلام کرد: شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی در آذر به بالاترین سطح سال جاری رسید و نسبت به ماه مشابه سال گذشته با افزایش 12.9 و 15.7 درصدی و نسبت به آبان سال جاری با افزایش 2.7 و 3.6 درصدی مواجه شد.

بر اساس این گزارش، صنعت خودرو و قطعات، رکورد جدیدی را ثبت کرده و شاخص تولید و فروش با افزایش 48.4 و 86.7 درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل ثبت شد. شاخص تولید صنعت دارو هم به بالاترین سطح دو سال اخیر رسیده و نسبت به ماه مشابه سال قبل و آبان، 25.6 و 7 درصد بیشتر شد.

شاخص تولید و فروش شرکت های حاضر در صنعت ماشین‌آلات و تجهیزات، روند صعودی سال جاری را ادامه داد و نسبت به ماه مشابه سال گذشته رشد 35.5 و 95 درصدی ثبت کرد.

نرخ رشد ماهانه قیمت فعالیت‌های صنعتی بورسی، مثبت 0.2 درصد و رشد نقطه به نقطه هم به 35.4 درصد رسید. میانگین سالانه شاخص قیمت هم در آذر، روند نزولی یک سال اخیر را ادامه داد و با 2.1 درصد کاهش نسبت به ماه قبل، 49.1 درصد افزایش را نشان داد.

این شاخص برای اقتصاد ایران که تحولات گسترده ای دارد از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا بازخورد شوک‌های وارده به اقتصاد و واکنش‌های سیاست‌ گذاران باید در تواتر کمتر از فصل مورد رصد قرار گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ