کد خبر: ۲۰۱۷۶۰
۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲

برنامه صندوق پالایشی برای فروش سهام بلوکی
بعد از ناکامی در واگذاری "شتران" اعلام شد:

برنامه صندوق پالایشی برای فروش سهام بلوکی " شبندر و شپنا "

صندوق پالایشی یکم بعد از ناکامی در واگذاری ۳ درصد از سهام پالایشگاه تهران، درصدد فروش دو بلوک ۳ درصدی پالایشگاه بندرعباس و اصفهان برآمد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم که در فروش 8 بهمن 3 درصد از سهام پالایشگاه تهران ناکام مانده، درصدد فروش دو بلوک 3 درصدی پالایشگاه بندرعباس و اصفهان برآمد تا شاید این بار قادر به خروج از ترکیب سهامداری این دو شرکت شود.

براساس این گزارش به این ترتیب مقرر شد یکشنبه 23 بهمن 5.7 میلیارد سهم "شپنا" به قیمت پایه هر سهم 840 تومان و به ارزش 4.7 هزار میلیارد تومان و بیش از 4.3 میلیارد سهم "شبندر" به قیمت هر سهم 1044 تومان و به ارزش 4.4 هزار میلیارد تومان به صورت یکجا و نقد توسط کارگزاری تامین سرمایه نوین روانه میز فروش شود.

صندوق پالایشی شامل سهام چهار پالایشگاه تهران، تبریز، اصفهان و بندر عباس است که شهریور دو سال پیش به عنوان دومین صندوق قابل‌معامله دولتی (ETF) و با تخفیف 30 درصدی توسط دولت روحانی، عرضه و واحدهای آن توسط مردم خریداری شد اما خریداران با زیان بیش از 50 درصدی و حتی بیشتر، ذهنیت مثبتی به این صندوق ندارند!

با عدم تقسیم سود در مجمع سالانه چهارشنبه دو هفته پیش، موجب انتقاد برخی فعالان بازارسرمایه شده، برنامه عرضه 3 درصد از سهام پالایشگاه تهران داد تا در صورت معامله از ترکیب این شرکت بورسی خارج شود.

 

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ