کد خبر: ۲۰۱۷۷۴
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴

افتتاح آخرین پالایشگاه پارس جنوبی و بهره برداری از دو پتروشیمی
وزیر نفت خبر داد:

افتتاح آخرین پالایشگاه پارس جنوبی و بهره برداری از دو پتروشیمی

وزیر نفت از افتتاح و بهره برداری آخرین پالایشگاه پارس جنوبی در ماه جاری و بهره برداری از دو پتروشیمی تا پایان سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد اوجی وزیر نفت گفت: پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید و بیش از ۵۶ تا ۶۰ میلیون متر مکعب در روز گاز را فناوری و در خطوط انتقال گاز سراسری تزریق می‌کند.این آخرین پالایشگاه پرورش گاز میدان مشترک پارس جنوبی خواهد بود و پرونده احداث پالایشگاه‌های پارس جنوبی بسته می‌شود.

وی افزود: دو پتروشیمی هم تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و مجموع طرح‌های پتروشیمی و پالایشگاه گاز بالغ بر سه میلیارد دلار خواهد بود.

اوجی ادامه داد: طبق قانون بودجه ۱۴۰۱، وزارت نفت و شرکت ملی گاز مکلف است آن دسته از مشترکان خارج از الگوی مصرف گاز باید مبالغ را به صورت غیر یارانه‌ای پرداخت کنند. حدود ۶۰ درصد از مشترکین گاز مشمول افزایش قیمت نبودند اما سال جاری به دلیل اینکه زمستانی بسیار سرد و کم سابقه در استان‌های شمال، شمال غرب و شمال شرق و اکثر استان‌ها، جداول مصارف و جداولی در ۵ اقلیم آب و هوایی فقط برای سه ماه تغییر پیدا کرد و افزایش یافت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ