کد خبر: ۲۰۶۱۷۱
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴

آمریکا: برجام نه بر اساس اعتماد که طبق راستی آزمایی است

آمریکا: برجام نه بر اساس اعتماد که طبق راستی آزمایی است

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: برجام بر اساس اعتماد نبوده بلکه طبق راستی آزمایی ساخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره تبادل زندانیان گفت: بی وقفه برای آزادی این سه آمریکایی تلاش می‌شود و به عنوان اولویت اولیه این دولت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این واقعیت که آنها هنوز پشت میله‌های زندان بوده و به ناحق بازداشت شدند، بازتاب این واقعیت است که ایرانی‌ها هنوز حاضر به مبادله نشده‌اند.

این مقام اجرایی ادامه داد: برجام سخت‌گیرانه‌ و دقیق‌ترین عهدنامه راستی‌آزمایی و نظارتی بود که به صورت صلح‌آمیز مورد مذاکره قرار گرفته و در طول دولت‌های متوالی توانستند تشخیص دهند که ایران به مفاد برجام پایبند بوده و بر اساس اعتماد ساخته نشده بلکه بر راستی آزمایی ساخته شده است.

پرایس گفت: برجام به این دلیل که ایرانی‌ها یک بار دیگر ثابت کردند قابل اعتماد نیستند و آنچه را که با آن موافقت کرده بودند، پس بگیرند، در دستور کار نیست. همچنان دیپلماسی تنها ابزار دائمی، بادوام و قابل راستی‌آزمایی برای رسیدگی به برنامه هسته‌ای ایران است.

وی افزود: از هر چیزی که به تنش زدایی در منطقه کمک می‌کند حمایت می‌کنند. توافق ایران و عربستان به جلوگیری از درگیری کمک می‌کند. اگر این نتیجه نهایی چیزی که در روزهای اخیر اعلام شد باشد، بسیار مطلوب خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ