کد خبر: ۲۰۷۴۷
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۹/۱

ویژگیهای ابزارجدید بازارسرمایه ایران اعلام شد/ بورس فردا میزبان اولین صکوک استصناع
توسط مدیرعامل شرکت بورس:

ویژگیهای ابزارجدید بازارسرمایه ایران اعلام شد/ بورس فردا میزبان اولین صکوک استصناع

مدیرعامل شرکت بورس با اعلام ویژگی های ابزار جدید بازار سرمایه ایران گفت: فردا اولین صکوک استصناع با عرضه بیش از یک میلیون و ۶۲۹ هزار ورقه ۱۰۰ هزار تومانی انجام می شود.

حسن قالیباف اصل در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، با اشاره به نهایی شدن هماهنگی ها برای عرضه اولین صکوک استصناع (سفارش ساخت) بازار سرمایه ایران گفت: طبق برنامه ریزی قبلی از فردا دوشنبه تا چهارشنبه این هفته، یک میلیون و 629 هزار و 314 ورقه صکوک با نماد "صملی9709" در بازار بدهی بورس تهران عرضه و پذیره نویسی می شود که نخستین نوع این صکوک بشمار می رود.

وی با اعلام قیمت 100 هزار تومانی هر ورقه و قابل خرید از طریق شبکه کارگزاران بورس تهران آن هم بدون محدویت برای سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی، ادامه داد: این اوراق شامل 162.9 میلیارد تومان بوده و صرف تامین مالی طرح احداث دو کارخانه 2.5 میلیون تنی دو کنسانتره و گندلۀ (هریک 2.5 میلیون تن در سال و واقع در شهر سنگان) می شود.

این مقام مسئول درباره ویژگی صکوک استصناع توضیح داد: در حالی سایر اوراق بر روی دارایی ها منتشر می شود که صکوک سفارش ساخت یا همان استصناع در پروژه های صنعتی و عمرانی در حال ساخت کاربرد دارد و برای کمک به تامین مالی این حوزه از فعالیت ها بکار گرفته می شود.

قالیباف اصل افزود: از سوی دیگر با توجه به مشخص بودن زمان سفارش ساخت ، امکان جذب سرمایه خرد و پس انداز مردم و هدایت برای پروژه های مولد اقتصادی فراهم می شود. علاوه براین در برابر سود علی الحساب سایر اوراق، سود صکوک استصناع قطعی و قابل پرداخت در هر سه ماه یکبار است. به عبارتی دیگر دارای ویژگی ریسک و بازدهی مناسب و مشخصی است.

وی با بیان اینکه اوراق با درآمد ثابت مورد توجه ویژه نهادهای مالی و صندوق های سرمایه گذاری است، خاطرنشان کرد: با بکاری این نوع صکوک، تنوع ابزارهای مالی بازار سرمایه ایران افزایش یافته و به عمیق تر شدن بازار مخصوصا" بازار بدهی جوان ایران کمک شایانی خواهد کرد.

سخنگوی شرکت بورس در واکنش به این سئوال که با توجه به نرخ سود 23 درصدی این صکوک ، چه پیش بینی از میزان استقبال سرمایه گذاری در پذیره نویسی اولین صکوک سفارش ساخت ایران دارد؟ توضیح داد: به دلیل تضمین سود سالانه 23 درصدی و صرف منابع مالی در پروژه دارای مزیت نسبی و همچنین شرایط کنونی اقتصاد، به نظر می رسد این اوراق جدید مورد توجه فعالین قرار گیرد.

قالیباف اصل ادامه داد: از سوی دیگر اوراق بادرآمد ثابت و در کل بازار بدهی برای سرمایه گذاران خارجی بسیار جذاب بوده و امکان انجام معاملات ثانویه ، می تواند به جذاب تر شدن آن بیفزاید.

براساس این گزارش، فردا اولین صکوک استصناع بازار سرمایه ایران با سررسید 3 ساله و با ضمانت شرکت گروه توسعه ملی (وبانک) و بازارگردانی تامین سرمایه نوین در بازار بدهی بورس اوراق بهادار تهران عرضه می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» محمود | ساعت ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۹/۱
4
0
پاسخ
جناب رئیس که میفرمایید سود قطعی می باشد لطفا توضیح دهید این سود 23 درصد قطعی چه فرقی با نزول دارد. و چه نیازی به طراحی اوراق با اسم های متنوع برای این واژه(نزول) می باشد؟
» حسابرس | ساعت ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۹/۱
1
0
پاسخ
توسعه ملی شناسایی سود خود را تا 5 سال آینده قطعی کرد .قبلا وتوسم با شروع مجتمع برزیل 86 و اتمام در 93 نقدینگی معادل 1302 حساب خود لحاظ کرده گروه توسعه ملی{{ وبانک و وتوسم }} بهترینهای بورس ایران با اوارق استنصاع و بدون اوراق استنصاع
» وتوسم | ساعت ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۹/۱
0
0
پاسخ
چند برابر این مبلغ سرمایه گذاری توسعه ملی(وتوسم) در صورت مالی نه ماهه بصورت نقد منعکس نموده بعید نیست وتوسم خریداری نماید
» محمد | ساعت ۱۷:۸ - ۱۳۹۴/۹/۱
0
0
پاسخ
اوراق سود 23 درصد خوراک وتوسم است.درصدی از انها را درو می کنه
» ناشناس | ساعت ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۹/۱
0
0
پاسخ
صندوق های و حقوقی ها بجای جمایت از سهم پرتفوی رو می آورند به سود کم ریسک پر بازده نگاه به همین وتوسم که دوستمان اشاره کرد بیندازید 390 میلیارد رفته طرح مشارکت مشهد خریده ماهانه سودش می گیره از افت مصون مانده ما سهامدار جز بخاطر عدم اگاهی ضرر رو ضرر
» دانشجو اقتصاد | ساعت ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۹/۱
0
0
پاسخ
دوستمان راست می گوید وتوسم بجای حمایت از سهم فکر سود اندوزی است 40 میلیارد اوراق مشارکت مشهد خریده این 162 میلیارد اضاف کندکلا تو فاز سودثابت رفته نکنه ضرر کنه
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ