کد خبر: ۲۰۸۲۳۲
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷

پیشنهاد خرید سهام دلاری و پیش بینی رشد بسیار شاخص بورس در بهار
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

پیشنهاد خرید سهام دلاری و پیش بینی رشد بسیار شاخص بورس در بهار

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اشباع بازارهای رقیب بورس و پیشنهاد خرید سهام دلاری بجای خرید ارز، پیش بینی کرد رشد شاخص در بهار بسیار مطلوب خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر سیدی با بیان اینکه بازار‌هایی که مردم بطور معمول در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند شامل ارز، طلا، مسکن، خودرو و بازار سرمایه است به ایبِنا اعلام کرد: با بررسی روند یک تا دو سال گذشته این بازار‌ها نشان می دهد بین این بازار‌ها فقط بازار سرمایه روند نزولی را تجربه کرد و سایر بازار‌ها رشد بسیار شدید قیمتی را طی کردند.

بدین ترتیب بازار سرمایه نسبت به سایر بازار‌ها کمترین ارزش را دارد و دیر یا زود باید رشد را شروع می‌کرد. از هفته گذشته شاخص بورس روند صعودی را شروع کرد و از نیمه‌های کانال 1.5 میلیون واحدی و با تداوم رشد از کانال 1.8 میلیون واحدی عبور کرد. بطور معمول دوره‌های رشد بازار سهام نسبت به سایر بازار‌ها متفاوت است. قیمت بسیاری از سهم‌ها ارزان شده پس بازار سرمایه بهترین محل برای سرمایه گذاری است.

بازار‌های رقیب به دلیل رشد بسیار در اشباع قیمتی به سر می‌برند و امکان ریزش این بازارها زیاد است. بنابراین تنها بازار معقول برای سرمایه‌گذاری بازار سهام است و افرادی که تیزهوشانه سرمایه‌گذاری می‌کنند، سرمایه را به بورس منتقل خواهند کرد. بطور معمول سرمایه گذاران اسفند ماه در بازار سرمایه سرمایه گذاری نمی‌کند. بنابراین رشد دو هفته اخیر حاکی از شروع رشد بازار سهام است که ادامه دار خواهد بود.

یکی از دلایلی که موجب شده شاخص بورس روند صعودی را در اسفند ماه آغاز کند این است که ارزش بازار سهام افت شدیدی را تجربه کرده و این افت عاملی شده است تا سرمایه گذاران به بازار سهام هجوم بیاورند. در سه ماه فصل بهار شاهد رشد بسیار مطلوب شاخص بورس خواهیم بود. 7 اسفند ارزش دلار افزایش شدیدی داشت اما ناگهان 4 یا 5 هزار تومان ریزش کرد. این موضوع نشان می‌دهد بازار ارز حباب زیادی دارد و سرمایه گذاری در این بازار ریسک بسیاری دارد.

با توجه به اینکه حباب نرخ دلار زیاد است، سرمایه گذارانی که می‌خواهند دلار خریداری کنند، بهتر است سهام‌ دلاری خریداری کنند. زیرا ارزش سهام‌ دلاری حدود یک هشتم ارزش دلار در بازار غیر رسمی است. بنابراین خرید سهام دلاری نسبت به خرید دلار صرفه بسیار زیادتری دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ