کد خبر: ۲۰۸۳۴۱
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱/۵

بازاری برای شرکت های دانش بنیان در فرابورس، سامان‌دهی بازار پایه و...
مدیرعامل شرکت برنامه های مهم سال جاری را اعلام کرد:

بازاری برای شرکت های دانش بنیان در فرابورس، سامان‌دهی بازار پایه و...

مدیرعامل فرابورس با اعلام مهمترین اقدامات سال گذشته، برنامه های سال جاری را مواردی مانند راه اندازی بازاری برای شرکت های دانش بنیان، سامان‌دهی بازار پایه و... اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدعلی شیرازی با اشاره به اینکه سال گذشته نقش فرابورس در تامین مالی و تجهیز منابع بنگاه‌های اقتصادی و صنایع، حوزه دانش‌بنیان، دولت و سرمایه‌گذاران تداوم بخشید و از ابزارهای مالی و سرمایه‌گذاری جدید رونمایی شد، اعلام کرد: میزبانی از عرضه سهام ۱۷ شرکت جدید، ورود نخستین استارتاپ، رونمایی از نخستین اوراق قرض‌الحسنه، پذیره‌نویسی نخستین صندوق املاک و مستغلات، توسعه بازار مشتقه از طریق راه‌اندازی انواع قراردادهای آپشن بر روی ETF ها از نوع سهامی، اوراق با درآمد ثابت و صندوق شاخصی هم‌وزن، تامین مالی بخش خصوصی از طریق انواع اوراق مالی اسلامی، ورود صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه جدید و انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری اعم از سهامی، اوراق با درآمد ثابت، حمایت از هموطنان زلزله‌زده خوی با انتشار اوراق گواهی نیکوکاری و ...، بخشی از نقش‌آفرینی فرابورس در بازار سرمایه و طی سال ۱۴۰۱ بود.

آنچه در سال‌های اخیر، اقتصاد جهانی را دستخوش تحولات عظیمی کرده ظهور شرکت‌های فناور است که به‌جای سرمایه فیزیکی بر دانش و نوآوری تمرکز کرده‌اند. ورود گسترده این شرکت‌ها به بورس کشورهای توسعه‌یافته و رصد قیمت سهام و ارزش بازاری آن‌ها بیانگر ضرورت نگاه جدی به توسعه بازار سرمایه از طریق پذیرش شرکت‌های نوآور است.

در همین راستا برای تسهیل ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار سرمایه، دستورالعملی تدوین شده تا پس از تصویب سازمان بورس، بازاری برای این شرکت‌ها طراحی ‌شود. در حال حاضر نیز پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان در بازارهای اول و دوم فرابورس در اولویت هستند و دانش‌بنیان بودن شرکت در فرایند پذیرش، مزیت محسوب می‌شود.

سامان‌دهی بازار پایه از طریق پذیرش شرکت‌های شفاف که امکان ورود به بازارهای اصلی را دارند و انتقال سایر نمادها به بازار توافقی، عملی کردن پروژه‌های توسعه‌ای شامل توسعه بازار توافقی، اصلاح ضوابط پذیرش شرکت‌های کوچک و متوسط، توسعه تامین مالی شرکت پروژه‌ها، تغییر در ساز و کار بازار دارایی فکری، راه‌اندازی مجدد بازار سوم، ایجاد زیرساخت‌های بازار شرکت‌های دانش‌بنیان، تدوین و تصویب مدل محاسبه امتیاز حاکمیت شرکتی ناشران نیز از دیگر برنامه‌های فرابورس برای سال ۱۴۰۲ است.

 توسعه و تعمیق بازار اوراق مالی اسلامی، تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری جدید، توسعه فرایندهای نظارتی، ارتقای نظارت بر ناشران از طریق توسعه سامانه‌ها نیز از دیگر برنامه‌های فرابورس در سال جاری است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ