کد خبر: ۲۰۸۳۶۹
۱:۱ - ۱۴۰۲/۱/۶

یک سوم برق مصرفی با اجرای طرح توسعه در بورس معامله خواهد شد
سخنگوی صنعت برق:

یک سوم برق مصرفی با اجرای طرح توسعه در بورس معامله خواهد شد

سخنگوی صنعت برق با اشاره به فعال شدن طرح توسعه صنعت برق از ابتدای سال گفت: با اجرای این طرح یک سوم برق مصرفی در بورس معامله خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی رجبی‌مشهدی با بیان اینکه یکی از طرح‌های شرکت برق برای توسعه صنعت، بحث خرید و فروش برای مشترکان بیش از یک مگاوات بوده که قرار است از ابتدای سال فعال شود در برنامه رادیو اقتصاد گفت: با این اقدام تقریبا یک سوم از میزان برق مصرفی از طریق بورس معامله می‌شود و نقش دولت در خرید بورس برق به حداقل ممکن خواهد رسید. نیروگاه‌ها و مشترکان می‌توانند بصورت مستقیم با یکدیگر تبادل انرژی کنند و برق را تامین کنند.

وی افزود: نقش دولت در این طرح، حفظ پایداری شبکه بوده و در صورتی که تولیدکننده‌ای نتواند برق را توزیع کند، سایر نیروگاه‌ها این برق را پشتیبانی خواهند کرد و مشکلی در تامین برق مشترکان بوجود نخواهد آمد. وزیر نیرو این طرح را اواخر سال گذشته ابلاغ کرد و از ابتدای سال، اقدامات اجرایی آغاز خواهد شد. بدین وسیله مشترکان بیش از یک مگاوات این اختیار را پیدا می‌کنند که از طریق بورس، برق را خریداری کنند و ۶.۸ هزار مشترک در این طرح می‌توانند حضور داشته باشند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ