کد خبر: ۲۰۸۳۷۹
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱/۶

رگبار باران و کاهش دما از امروز در چند استان و آسمان ابری و بارانی سراسری
سازمان هواشناسی اعلام کرد:

رگبار باران و کاهش دما از امروز در چند استان و آسمان ابری و بارانی سراسری

سازمان هواشناسی با اعلام ورود امروز سامانه بارشی جدید، پیش بینی رگبار باران و کاهش دما در چند استان و آسمان ابری و بارانی سراسری کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی اعلام کرد: از امروز و با ورود سامانه بارشی برای نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، مناطقی از بوشهر، فارس، اصفهان و یزد، رگبار باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این گزارش، شدت بارش ها در خورستان، کهگیلویه‌ و بویراحمد، ایلان، لرستان، کرمانشاه و شمال غرب فارس خواهد بود و استان های واقع در جنوب غرب و  غرب با کاهش ۵ تا ۷ درجه ایی دما مواجه خواهند شد.

فردا دوشنبه هم این سامانه بجز استان سیستان و بلوچستان و شرق خراسان رضوی در سایر مناطق ایران فعال است و در شمال خوزستان، ایلام، کرمانشاه و غرب کردستان، بارش شدت خواهد داشت. سه شنبه نیز در کل ایران ابرناکی و بارش انتظار می‌رود و بتدریج بعد از ظهر در نیمه غربی از مقدار بارندگی کاهش یافته و دما در این مناطق افزایش خواهد یافت.

چهارشنبه نیز فقط برای نیمه شرقی استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، رگبار باران و وزش باد پیش بینی می‌شود. در مرکز و نوار شرقی، جوی آرام و پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود و این سامانه بتدریج خارج می‌شود. در دامنه‌های جنوبی البرز سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش موقتی دما همراه با وزش باد انتظار می‌رود.

همچنین با عبور موج دیگری از شمال غرب در مناطقی از استان‌های کردستان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر رگبار پراکنده و وزش باد شدید رخ می‌دهد. پنجشنبه علاوه بر استان‌های واقع در شمال غرب با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارش در اردبیل، گیلان و مازندران نیز آغاز می‌شود.

جمعه در گیلان، مازندران، گلستان خراسان شمالی خراسان رضوی و در ارتفاعات البرز بارش پیش بینی می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ