کد خبر: ۲۰۸۳۹۱
۱:۰ - ۱۴۰۲/۱/۷

رکورد تولید برق نیروگاه‌های حرارتی شکسته شد / برنامه تابستانی
با ۳۳۲ میلیون مگاوات ساعت:

رکورد تولید برق نیروگاه‌های حرارتی شکسته شد / برنامه تابستانی

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی در سال گذشته با ثبت رکوردی جدید به ۳۳۲ میلیون مگاوات ساعت رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ناصر اسکندری با تاکید بر اینکه حدود ۹۵ درصد برق مورد نیاز توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین می‌شود، گفت: تولید برق نیروگاه‌ها طی سال گذشته با رشد سه درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به ۳۳۲ میلیون مگاوات رسید.

وی افزود: از این میزان حدود ۱۸۱ میلیون مگاوات ساعت، سهم نیروگاه‌های سیکل‌ ترکیبی،۸۳ میلیون مگاوات ساعت سهم نیروگاه‌های بخاری و ۶۹ میلیون مگاوات ساعت سهم نیروگاه‌های گازی بود. برای نخستین بار بیش از ۹۴ هزار مگاوات برنامه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی پیش از شروع اوج مصرف برق تابستان به پایان رسید. انجام به موقع برنامه‌های تعمیراتی و آماده‌سازی این واحدها موجب شد تا ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی از مرز ۹۸ درصد عبور کند.

اسکندری ادامه داد: متوسط بازده نیروگاه‌های حرارتی هم به بیش از ۳۹ درصد رسید و برای اوج تابستان سال جاری نیز ۱۰۷ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی پیش‌ بینی شده تا واحدهای تولید برق حرارتی در روزهای اوج مصرف تابستان با حداکثر توان آماده تولید برق پایدار و مطمئن برای مشترکان باشند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ