کد خبر: ۲۰۹۹۹۷
۰:۰ - ۱۴۰۲/۳/۷

اخلال در بازار شکر به دلیل نامشخص بودن قیمت عمده فروشی و مصرف کننده
رییس هیات مدیره انجمن صنایع قند مطرح کرد:

اخلال در بازار شکر به دلیل نامشخص بودن قیمت عمده فروشی و مصرف کننده

رییس هیات مدیره انجمن صنایع قند گفت: قیمت شکر درب کارخانه ۲۵.۵ هزار تومان تعیین شده اما نرخ عمده فروشی و مصرف کنندگان مشخص نیست که منجر به اخلال در بازار این محصول شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا اشرف با اشاره به ممانعت برخی شرکت های بزرگ از عرضه شکر به بازار به دلیل نامشخص بودن قیمت عمده فروشی و مصرف کنندگان به ایرنا گفت: افزایش قیمت جهانی شکر می‌تواند واردات این محصول را با مشکلاتی روبرو کند. عدم تعیین نرخ قیمت شکر برای عمده فروشی و مصرف کنندگان می‌تواند اختلال در بازار این محصول ایجاد کند.

وی افزود: نرخ مصوبه جدید برای هر کیلوگرم چغندرقند ۲۸ هزار تومان تعیین شده اما برحسب کیفیت و عیار حتی تا ۳۰ هزار تومان نیز خریداری می‌شود. بنابراین این عامل در تغییر نرخ شکر اثرگذار است. طبق مصوبه سازمان حمایت قیمت هر کیلوگرم شکر ۲۵.۵ هزار تومان برای درب کارخانه تعیین شده اما دستگاه های ارجاع دهنده این نامه را به اشتباه تفسیر کرده و قیمت مصرف کننده اعلام کردند.

این فعال صنعت قند و شکر ادامه داد: عدم تعیین نرخ مصوب درب کارخانه، عمده فروشی و مصرف کننده باعث سردرگمی شده و می‌تواند موجبات احتکار شکر را فراهم کند. در عین حال می توان شاهد حضور دلالان در بازار شکر بود که آن را با قیمت‌های بیش از ۴۰ هزار تومان به فروش برسانند و دست تولید کنندگان خالی بماند.

اشرف نیاز داخل به واردات شکر را با توجه به میزان تولید بین ۷۵۰ تا ۸۰۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی تولید سال جاری با توجه به کشت‌های رقیب و خشکسالی حدود ۱.۲۵ میلیون تن است و مابقی نیاز از محل واردات باید تامین شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
برچسب ها
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ