کد خبر: ۲۱۰۱۶۰
۰:۰ - ۱۴۰۲/۳/۱۱

وعده خاندوزی برای پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد و کاهش هزینه‌های تولید

وعده خاندوزی برای پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد و کاهش هزینه‌های تولید

وزیر اقتصاد اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ تمرکز بر پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد بوده و سیاست اصلی دولت کاهش هزینه‌های تولید است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی با اشاره به اینکه مهم‌ترین رویکرد دولت و این وزارتخانه برای رشد تولید رفع انحصار از فضای کسب و کار با تسهیل صدور مجوزها است، اعلام کرد: در سال جاری علاوه بر تکمیل و فراگیری مجوزها، پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد به طور جدی در دستور کار است.

سیاست اصلی دولت در اقتصاد، کاهش هزینه‌ها و سهولت فعالیت‌های تولیدی اقتصادی و در مقابل پرهزینه کردن فعالیت‌های غیرمولد و سوداگران است و برای اجرای این سیاست، دولت برای سال گذشته مهم‌ترین دستور کار را ورود فعالان اقتصادی، شکستن انحصارها و رفع موانعی قرار داد که مانع ورود کارآفرینان و جوانان به بازار کار بود.

در راستای پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد برای فعالان بازارهای اقتصادی، اقدام می‌ شود. چرا که آزار اصلی و شکایت مهم این فعالان، تغییر متناوب و مکرر بخشنامه، دستورالعمل، آیین‌نامه و مقرره‌هایی از این دست است که هر روز آن ها را سردرگم کرده و برای کسانی که مطلع هستند رانت ایجاد و برای افرادی که می‌خواهند وارد کار اقتصادی شوند، فضا را غبارآلود می‌کند.

دولت به شدت از اهداف و چارچوب طرح مالیات بر سوداگری حمایت می‌کند. در کمیسیون تخصصی همکاری مثبتی با مجلس صورت گرفت تا این طرح نهایی شود. این طرح باید دهه‌ها قبل انجام می شد و امروزه ۱۷۰ کشور دنیا مالیات بر سوداگری را اعمال می‌کنند.

هدف از اجرای این طرح را اخذ مالیات از دلالی در حوزه زمین و مسکن، خودرو، ارز و طلا بوده و تمام فعالان اقتصادی از کارخانه دار تا کارگر و کارمند، اصناف و… مالیات می‌پردازند اما افرادی بدون فعالیت مولد از مالیات معاف هستند و موجب شده بسیاری از نقدینگی و سرمایه صرف فعالیت‌های سوداگری و سفته بازی شود.

این طرح در ۱۲ اردیبهشت توسط مجلس تصویب شده و وزارت اقتصاد اقدام به اعلام نظرات به مراجع تایید نهایی هم در شورای نگهبان و هم در مجمع تشخیص مصلحت نظام کرد تا در کوتاه‌ترین زمان بتوان نوسانات واقعاً آزاردهنده برای فعالان اقتصادی حل و فصل شود. این قدم مهم با همراهی دولت و مجلس شروع شده و بزودی نهایی خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ