کد خبر: ۲۱۰۱۶۴
۰:۰ - ۱۴۰۲/۳/۱۳

آمریکا ۷ ایرانی و شرکت مرتبط با سپاه را وارد فهرست سیاه کرد

آمریکا ۷ ایرانی و شرکت مرتبط با سپاه را وارد فهرست سیاه کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا در اقدامی جدید ۷ ایرانی و ۳ شرکت مرتبط با سپاه پاسداران را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: ۳ شخص و یک شرکت مرتبط با نیروی قدس سپاه و ۲ مقام ارشد سازمان اطلاعات سپاه به دلیل ترور مقامات سابق دولتی واشنگتن، اتباع دو تابعیتی آمریکایی و مخالفان ایرانی به فهرست تحریم‌ها اضافه شدند.

بر اساس این گزارش، محمدرضا انصاری، شهرام پورصافی، حسین حافظ امینی، روح‌الله بازقندی، رضا سراج و شرکت سهامی صنعت و تجارت صادرات و واردات هوانوردی رِی مستقر در ترکیه موسوم به رِی ایرلاین در این فهرست قرار دارند.

همچنین شرکت نویان ابرآوران و یک شرکت تابعه آن در دبی به همراه دو فرد مرتبط با این شرکت‌ها به فهرست تحریم‌ها اضافه شدند.

کلیه اموال و منافع مالی این گروه و هر نهادی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم ۵۰ درصد یا بیشتر متعلق به آنها و در آمریکا یا در اختیار یا کنترل افراد آمریکایی، مسدود و باید به دفتر کنترل دارایی‌های خارجی گزارش شود.

علاوه بر این مشارکت در تعاملات معین با افراد و نهادهای تحریم‌شده، خطر تحریم‌های ثانویه بر اساس قوانین خاص را در پی دارد. دفتر کنترل دارایی‌های خارجی همچنین می‌تواند گشایش یا نگهداری حساب مرتبط با یک مؤسسه مالی خارجی را که آگاهانه هر تراکنش مهمی را از طرف یک سازمان تروریستی انجام داده یا تسهیل کرده در آمریکا ممنوع یا محدود کند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم نیز مدعی شد واشنگتن به تلاش برای اقدام علیه ایران و سپاه ادامه می‌دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
برچسب ها
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ