کد خبر: ۲۱۰۱۶۸
۰:۰ - ۱۴۰۲/۳/۱۳

دسترسی سریع‌ ایران به ۶.۷ میلیارد دلار و ادعای کاهش تورم به ۳۰ درصد!
رئیس‌ بانک مرکزی مدعی شد:

دسترسی سریع‌ ایران به ۶.۷ میلیارد دلار و ادعای کاهش تورم به ۳۰ درصد!

رئیس‌ بانک مرکزی از دسترسی سریع به ۶.۷ میلیارد دلار از منابع ایران در صندوق بین المللی پول خبر داد و مدعی کاهش تورم به ۳۰ درصد شد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا فرزین در حاشیه دیدارها با مقامات صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن گفت: ایران دارای ۴.۸ میلیارد SDR حق برداشت ویژه معادل ۶.۷ میلیارد دلار است که از این منابع به منظور کمک به وضعیت اقتصادی می‌تواند با کمترین تشریفات اداری و به سرعت استفاده کند.

وی افزود:‌ صندوق بین المللی پول در مقاطع زمانی مختلف که اقتصاد جهانی با رکود مواجه می شود به منظور کمک به اعضا اقدام به خلق نقدینگی موسوم به حق برداشت ویژه‌ می‌کند تا کشورها با تکیه بر آن نقدینگی مورد نیاز را برای برون رفت از وضعیت رکود بدست آورند.

این مقام مسئول ادامه داد:‌ پیش از سال ۲۰۲۱ در حساب ایران ۱.۴ میلیارد حق برداشت ویژه وجود داشت که در ماه های پایانی آن سال در قالب طرح صندوق برای مقابله با رکود اقتصادی ناشی از کرونا ۳.۴ میلیارد حق برداشت ویژه به موجودی قبلی اضافه شد.

فرزین با اشاره به کاهش ۹ درصدی رشد نقدینگی در سال گذشته، مدعی شد با تداوم برنامه‌های اصلاح سیاست‌ها تثبیت اقتصادی، تورم با کاهش قابل توجه به کانال ۳۰ درصدی نزول کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ