کد خبر: ۲۱۰۲۸۳
۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۳/۱۹

شرط اروپا برای پذیرش ماهیت صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران

شرط اروپا برای پذیرش ماهیت صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران

انگلیس، فرانسه و آلمان، پذیرش ماهیت صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران مشروط به اجرای کامل توافقات آژانس اتمی اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، انگلیس، فرانسه و آلمان با بیانیه‌ای در نشست شورای حکام آژانس ضمن تکرار ادعاها علیه برنامه هسته‌ای ایران مدعی شدند پذیرش ماهیت صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای تهران در گرو اجرای کامل توافقات آژانس برای حل‌ و فصل مسائل پادمانی است.

بر اساس این گزارش طی این بیانیه، افزایش تدریجی و محدود روند اجرای توافق ایران و آژانس برای حل‌ فصل مسائل پادمانی نه کافی و نه رضایت بخش است. تنها اجرای کامل تعهدات بیانیه مشترک و مهمتر از همه تعهدات قانونی ایران تحت موافقت نامه جامع پادمان می تواند اعتماد را درباره ادعای ایران مبنی بر اینکه برنامه هسته ای فقط در خدمت اهداف صلح آمیز است، بازگرداند.

ایران باید به مسائل باقی مانده رسیدگی کرده و بدون تأخیر بیشتر، اطلاعات فنی معتبری در مورد مکان های فعلی مواد هسته ای و تجهیزات آلوده در رابطه با تورقوزآباد و ورامین ارائه کند. آژانس تا زمانی که ایران از لحاظ فنی توضیحات معتبری در مورد سؤالات باقی‌مانده پادمانی ارائه نکند نمی‌تواند صحت و کامل بودن اعلامیه‌های ایران را تحت ان‌پی‌تی تأیید کند. چنین تضمین هایی برای جامعه بین المللی و رژیم بین المللی منع اشاعه ضروری است.

اگر ایران اقدامات ضروری و فوری مندرج در قطعنامه نوامبر 2022 و بیانیه مشترک ماه مارس را به طور کامل اجرا نکند اعضا باید در جلسه بعدی برای انجام اقدامات بیشتر آماده شوند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ