کد خبر: ۲۱۰۳۱۰
۰:۰ - ۱۴۰۲/۳/۲۰

بانک‌ها مقصر تورم‌ معرفی شدند/ برخورد جدی با چند بانک بورسی و فرابورسی
سخنگوی دولت:

بانک‌ها مقصر تورم‌ معرفی شدند/ برخورد جدی با چند بانک بورسی و فرابورسی

سخنگوی دولت با معرفی نقش بانک‌ها در شکل گیری تورم‌ از برنامه برخورد جدی با چند بانک بورسی و فرابورسی مخرب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی بهادری جهرمی در نشست با بانوان کارآفرین در پاسخ به برخی انتقادها از عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات و دریافت تامین از کارآفرینان، گفت: برخی بانک‌ها نسبت به مصوبات و قوانین تمکین نمی‌کنند که فقط محدود به وام‌های کارآفرینی نبوده و در زمینه‌های دیگر مانند وام ازدواج نیز این مشکل وجود دارد.

وی افزود: این گروه از بانک ها در حوزه کلان اقتصاد هم نامناسب عمل کرده و بسیاری از تورم‌ها نتیجه این عملکرد و تخلفات است. دولت برای حل این کارشکنی‌های بانک ها، برنامه جدی دارد و تدابیری اتخاذ شده تا با چند بانک مخرب بورسی و فرابورسی، برخورد جدی صورت گیرد. برای یک مورد هم اقدام شده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: همچنین طرح مجلس در خصوص بانک مرکزی که دولت گذشته با آن مخالف بود، مورد موافقت دولت قرار گرفت و در مجلس تصویب شد. با تصویب نهایی این طرح، قدرت زیادی به بانک مرکزی داده می‌شود تا از تخلف بانک‌ها جلوگیری کند.

بهادری جهرمی در خصوص لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم هم توضیح داد: این لایحه در کمیسیون اقتصادی دولت در حال جمع‌بندی بوده و می‌شود این پیشنهادات را به این لایحه اضافه کرد. اگر پیشنهادات در چارچوب قانون هم نیاز به آیین‌نامه داشته باشد، دولت باز هم آمادگی برای انجام را دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ