کد خبر: ۲۱۰۳۲۵
۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۳/۲۰

توضیح بانک صادرات درباره افزایش سرمایه از سلب حق تقدم و تجدید ارزیابی دارایی

توضیح بانک صادرات درباره افزایش سرمایه از سلب حق تقدم و تجدید ارزیابی دارایی

بانک صادرات درباره جزئیات برنامه افزایش سرمایه دو مرحله ای از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی و تجدید ارزیابی دارایی، توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک صادرات درباره جزئیات برنامه افزایش سرمایه دو مرحله ای از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی و تجدید ارزیابی، توضیح داد و با توقف یک ساعته نماد ، آماده بازگشایی شد.

بر اساس این گزارش، "وبصادر" باتوجه به انتشار گزارش توجیهی هیات مدیره درخصوص افزایش سرمایه اعلام کرد: این بانک براساس بخشنامه ابلاغی 5 اردیبهشت بانک مرکزی موضوع اصلاحیه دستورالعمل محاسبه سرمایه نظارتی و کفایت سرمایه مؤسسات اعتباری و به منظور دستیابی به حدود مقرر در بخشنامه مذکور، نسبت به برنامه‌ریزی جهت افزایش سرمایه، تقویت سرمایه نظارتی و بهبود نسبت کفایت سرمایه در دو مرحله اقدام کرده است.

طبق برنامه‌ریزی و با توجه به مزایای روش افزایش سرمایه از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی از جمله کاهش دوره زمانی ثبت افزایش سرمایه و استفاده از معافیت‌های مالیاتی در نظر است پس از اخذ موافقت سازمان بورس و تصویب مجمع فوق العاده در مرحله نخست نسبت به افزایش سرمایه از 17.5 به 26.5 هزار میلیارد تومان از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی و سپس اجرای افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی های ثابت در راستای بخشنامه فوق اقدام شود. فرآیند ارزیابی دارایی ها توسط کارشناسان رسمی دادگستری نیز آغاز شده است.

قیمت نهایی عرضه، تعداد سهام قابل عرضه و تعداد سهام جایزه تعلق گرفته به سهامداران قبلی توسط مجمع فوق‌العاده و با توجه به قیمت تابلو، شرایط بازار و با رعایت مفاد قانون و دستورالعمل اجرایی افزایش سرمایة شرکت های پذیرفته شده در بورس از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم تعیین خواهد شد که قاعدتاً می‌تواند با مفروضات در نظر گرفته شده با تعداد و قیمت سهام قابل عرضه در گزارش مزبور متفاوت باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
برچسب ها
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ