کد خبر: ۲۱۰۹۳
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۹/۲۳

رکورد صادرات نفت ایران شکست/ صادرات روزانه ۱.۲ میلیون بشکه نفت
رویترز خبر داد:

رکورد صادرات نفت ایران شکست/ صادرات روزانه ۱.۲ میلیون بشکه نفت

رویترز از رکوردزنی صادرات نفت ایران در ماه دسامبر خبر داد و اعلام کرد ایران در ماه جاری میلادی در مسیر صادرات روزانه ۱.۲۶ میلیون بشکه نفت خام گام برمی‌دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس تحلیگران رویترز بر این باورند روند صادرات نفت ایران در ماه دسامبر به بیشترین میزان در ۶ ماه اخیر می رسد.

همچنین یک منبع آگاه در اوپک اعلام کرد در ماه جاری میلادی ایران در مسیر صادرات ۱.۲۶ میلیون بشکه نفت خام در روز گام بر می دارد، ضمن اینکه این رقم در مقایسه با دو ماه از رشد یک چهارم برخوردار خواهد بود.

تحلیلگران این پایگاه خبری اعلام کردند با رفع تحریم‌ها از ایران، صادرات نفت این کشور تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی ۷۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت. در شرایط فعلی چین به عنوان بزرگترین مشتری نفتی ایران قرار است روزانه ۴۶۰ هزار بشکه نفت خام و میعانات نفتی از ایران در ماه جاری میلادی خریداری کند.

هند در ماه جاری میلادی روزانه ۲۰۳ هزار بشکه نفت از ایران خریداری می کند، ضمن اینکه ژاپن خرید نفتی خود را از ایران در ماه جاری میلادی به ۱۸۸ هزار بشکه در روز افزایش داده است که بیشترین رقم از ۸ ماه اخیر به بعد محسوب می شود.

همچنین کره جنوبی به عنوان چهارمین مشتری بزرگ نفتی ایران، خرید نفت و میعانات نفتی از ایران را به ۱۸۹ هزار بشکه در روز افزایش داده و مصر هم در ماه گذشته میلادی روزانه ۳۳ هزار بشکه نفت از ایران خریداری کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ