کد خبر: ۲۱۲۸۷
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱

پیش بینی رکورد شکنی صادرات فولاد و برنامه های برای خروج از رکود
رییس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد:

پیش بینی رکورد شکنی صادرات فولاد و برنامه های برای خروج از رکود

رییس هیات عامل ایمیدرو از ابلاغ تسهیلات خرید دین به بانک‌ها خبر داد و رکورد شکنی صادرات فولاد در سال جاری و برنامه هایی برای خروج از رکود را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی کرباسیان در حاشیه همایش سلامت، ایمنی و محیط زیست در معدن و صنایع معدنی گفت : دو روز پیش مصوبه شورای پول و اعتبار درباره طرح تسهیلات خرید دین برای کالاهای واسطه‌ای با نرخ سود 20 درصد به بانک‌ها ابلاغ شد. امیدواریم هفته آینده و با همکاری بانک‌ها این طرح اجرا شود.

وی درباره وضعیت واحد‌های صنعتی مانند کارخانه های فولادی ، به برگزاری جلسه دو هفته پیش در ریاست جمهوری اشاره کرد و توضیح داد: یکی از راه‌های برون‌رفت از این مشکل، بسته‌های حمایتی دولت افزایش صادرات است. در این میان هر چند بیش از سه میلیون تن فولاد در انبارها مانده که نشان از رکود شدید بر بازار فولاد دارد اما با حمایت دولت، رکورد تاریخی صادرات فولاد در سال جاری با پیش‌بینی صادرات بیش از سه میلیون تن شکسته خواهد شد.

وی افزود: برای صادرات فولاد پیشنهاداتی چون برقراری دوباره جوایز صادراتی و درنظر گرفتن تعرفه بیشتر برای واردات برخی محصولات فولاد‌ی مطرح شده است. علاوه براین اقداماتی چون تثبیت نرخ گاز، استمهال بدهی‌ها و حل مسائل مالیاتی ، رفع مشکل نقدینگی  مطرح بوده و بسته‌ای به معاون اول رییس جمهور برای ارایه در دولت داده شده است.

وی با اشاره به مشکلات صنایع معدنی گفت: در این باره پیشنهاداتی ارائه کردیم و قرار شد برخی از پیشنهادات در برنامه ششم توسعه و بودجه سال آینده مطرح شود که پس از نهایی شدن آنها را اعلام می‌کنیم.

کرباسیان همچنین درباره آخرین وضعیت واگذاری آلومینیوم المهدی نیز توضیح داد: ما نقشی در واگذاری این شرکت نداشتیم. چرا که براساس قانون به محض این‌که یک واحد تولیدی در معرض خصوصی‌سازی قرار گیرد، مالکیت آن از سازمان مربوطه جدا و در اختیار وزارت اقتصاد قرار می‌گیرد و تنها تا زمانی که مراحل قانونی واگذاری آن طی شود به صورت نیابتی توسط سازمان مربوطه اداره می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان خصوصی‌سازی طبق ضوابط اقدام به فروش کرده اما اعتراضاتی توسط سازمان بازرسی کل و تعدادی از نمایندگان مجلس مطرح شده که طبق دستور رییس جمهور این پرونده به هیات داوری سازمان خصوصی‌سازی ارجاع شد. با توجه به این‌که در هیچ کدام ازاین جلسات نماینده‌ای از ایمیدرو حضور نداشته اطلاعات ما در همین حد است که سازمان بازرسی و نمایندگان اعتراض دارند و سازمان خصوصی سازی معتقد است که اقدام آنها در جهت فروش آلومینیوم المهدی براساس ضوابط و به درستی انجام شده است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ